چهار نشانه پنهان از مشکلات بینایی در کودکان و چند نکته دیگر

چهار نشانه پنهان از مشکلات بینایی در کودکان و چند نکته دیگر

مشکلات بینایی در کودکان : با گذر از فصل تابستان ، خانواده های دارای بچه های مدرسه ایی سعی در تهیه کوله پشتی ، لباس و وسایل دیگر برای سال تحصیلی جدید دارند. اما یکی از مهمترین ضروریات که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد ، بینایی سالم است.


همانطور که کودکان سال به سال رشد می کنند و تغییر می کنند ، چشم و بینایی آن ها نیز رشد و تغییر می کند. مدرسه نیازمند به کارگیری زیاد بینایی است. فرقی نمی کند کودکان در کلاس درس باشند یا از خانه درس یاد می گیرند. یادگیری می تواند شامل خواندن ، نوشتن ، کارهای رایانه ای و تخته سیاه / صفحه هوشمند باشد. حتی تربیت بدنی و ورزش هم نیاز به دید قوی دارند. اگر چشمان آنها بدرستی نبیند ، ممکن است کودک احساس خستگی کند و در تمرکز و یادگیری مشکل داشته باشد.


بعضی اوقات والدین می توانند بگویند فرزندشان مشکل بینایی دارد یا نه. کودک آنها ممکن است مطالب خواندنی مثل کتاب، را بسیار نزدیک به صورت خود نگه دارد. آنها همچنین ممکن است درباره چیزهایی که برایشان مبهم هستند شکایت کنند. علائم کم واضح تری از مشکلات بینایی نیز وجود دارد.


در اینجا چهار نشانه ظریف وجود دارد که می تواند به مشکلات بینایی در کودکان اشاره کند.

۱ – کوتاه بودن ظرفیت توجه

ممکن است به نظر برسد کودک شما به سرعت تمایل خود را نسبت به بازی ها ، پروژه های درسی و یا سایر فعالیتهای طولانی از دست می دهد.

عکس پسری که هنگام درس چشم هایش را می مالد
عکس پسری که هنگام درس چشم هایش را می مالد

۲- گم کردن خطوط هنگام خواندن

همانطور که فرزند شما (با صدای بلند یا بی صدا) چیزی را می خواند ، ممکن است در پیگیری اینکه کجای صفحه قرار دارد مشکل داشته باشد.

عکس پسری روی زمین که کتاب می خواند

۳- خودداری از خواندن و سایر فعالیتهای نزدیک

کودک شما ممکن است از خواندن ، نقاشی ، بازی کردن یا انجام سایر پروژه هایی که نیاز به تمرکز نزدیک دارند ، خودداری کند. کودکان می توانند در مورد آن کاملاً زیرک باشند و در مورد مشکلی که دارند به شما نگویند.

عکس یک پسربچه روی زمین که یک عکس را ترسیم می کند

۴- برگرداندن سر به یک سمت


کودک ممکن است هنگام نگاه کردن به چیزی در مقابل آنها ، سر خود را به یک سمت بچرخاند. این ممکن است نشانه خطای انکساری ، از جمله آستیگماتیسم باشد. چرخاندن سر به کودک کمک می کند تا بهتر ببیند.

عکسی از دختری که از یک سمت به دوربین نگاه می کند

غربالگری چشم بسیار مهم است


موفقیت در مدرسه به سلامت چشم گره خورده است ، بنابراین بچه ها به غربالگری منظم چشم نیاز دارند. یک چشم پزشک یا یک متخصص دیگر آموزش دیده می تواند مشکلات بینایی را زود هنگام پیدا و درمان کند. هرچه زودتر درمان صورت گیرد ، کودک شما راحت تر خلاصی خواهد یافت. اگر فرزند شما پس از پرداختن به مشکلات بینایی خود هنوز دچار مشکل می شود ، ممکن است ناتوانی یادگیری داشته باشد. مشکلات بینایی باعث اختلال در یادگیری نمی شود. این ها دو موضوع جداگانه هستند. اگر در مورد دید فرزندتان سؤال یا نگرانی دارید ، حتماً از پزشک کودک خود سؤال کنید.

و چند نکته دیگر

چشمها به طور مداوم در سالهای اول زندگی تغییر می کنند. آنچه برای سلامتی کودک مفید است برای چشم کودک هم مفید است – اوقات خود را در بیرون از منزل صرف کنید ، هوای تازه استشمام کنید و میوه و سبزیجات زیادی بخورید. محافظت معقول برای چشم کودکان کارهایی مانند قفل کابینت و کشو می باشد، بنابراین کودک شما نمی تواند به مواد تمیز کننده سمی ، چاقوها یا سایر چیزهای خطرناک دسترسی داشته باشد. واکسیناسیون نیز مهم است. اگر متوجه آسیب دیدگی یا تغییراتی در چشمان کودک شده اید ، به چشم پزشک مراجعه کنید.

در مورد صفحه نمایش های الکترونیکی : دقیقاً مانند بزرگسالان ، چشم بچه ها نیز می تواند از ماندن طولانی مدت جلوی صفحه نمایش ها رنج ببرد. چشم ها خیره به صفحه نمایش مستعد خشک شدن چشم یا خستگی (فشار) چشم هستند. دکتر هرتز می گوید: “چندین پژوهش وجود دارد که نشان می دهد کار طولانی مدت بر روی چیز های نزدیک ( مانند زل زدن به موبایل و تبلت) باعث نزدیک بینی می شود. این بزرگترین خطر استفاده زیاد از صفحه نمایش است.”

منبع سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

مطالب بیشتر

رشد بینایی در نوزادی : از تولد تا ۱۲ ماهگی

نزدیک بینی : چهار گزینه جایگزین برای عینک برای کودکان مبتلا به نزدیک بینی

غربالگری چشم برای کودکان

پلک زدن بیش از حد در کودکان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |