پلک زدن بیش از حد در کودکان

کودک در حال مطالعه

والدین غالباً تعجب می کنند که لازم باشد در مورد چشمک زدن بیش از حد فرزندشان اقدامی انجام دهند. اگرچه این علائم به طور معمول نگران کننده نیست ، مهم است اگر کودک شما بیش از اندازه پلک می زند ، پزشک متخصص اطفال یا چشم پزشک خود را ببینید. به ندرت ، چشمک زدن بیش از حد می تواند نشانه مشکل عصبی باشد یا منجر به از بین رفتن بینایی شود

علت پلک زدن بیش از حد در کودکان

یک تحقیق بزرگ از کودکان زیر ۱۶ سال ، چهار دلیل عمده را نشان داد:

  • مشکل در قرنیه. این موارد شامل خشکی چشم ، مژه داخلی ، جسم خارجی در چشم یا زیر پلک ، ساییدگی قرنیه (خراش یا خراشیدن در جلوی چشم) ، آلرژی چشم یا ملتحمه (قرمزی ) است.
  • تیک های عادتی (حرکات تکراری ناخواسته بدن). پلک زدن بیش حد یک تیک فیزیکی معمول است. موارد معمولاً در اثر استرس / اضطراب ، خستگی یا کسلی ایجاد می شوند. در اکثر موارد ، تیک های بی ضرر هستند و بعدا خوب می شوند.
  • خطاهای انکساراصلاح نشده. که نیاز به عینک یا اگر از قبل عینک دارند ، تجویز عینک به روز شده برای اصلاح نزدیک بینی (نزدیک بینی) ، دور بینی (هایپروپی) یا آستیگماتیسم می باشد.
  • انحراف چشم (استرابیسموس). استرابیسم زمانی است که چشم ها به درستی با هم همانگ نباشند و به جهات مختلفی اشاره کنند.

در برخی موارد هم دلیل مشخصی برای توضیح پلک زدن بیش از حد پیدا نمی شود.

چگونه پلک زدن بیش از حد تشخیص داده می شود؟

چشم پزشک شما می تواند متوجه شود چه چیزی باعث چشمک زدن بیش از حد فرزند شما در طی تست می شود. آن تست ها شامل موارد زیر خواهند بود :

بررسی قسمت جلوی چشم. پزشک از یک میکروسکوپ مخصوص با نور روشن (به نام لامپ شکاف) استفاده می کند تا ببیند آیا اثری از مشکل بر روی قرنیه وجود دارد

بررسی تراز چشم. تشخیص انحراف چشم (strabismus) آسان به نظر می رسد ، اما در نگاه برخی والدین آن ممکن است به نظر نیاید . هنگامی که استرابیسم آشکار نیست ، چشم پزشک از آزمایشات مختلفی برای بررسی حرکت چشم ها استفاده می کند تا ببیند چطوربا هم کار می کنند.

بررسی حدت بینایی . این شامل خواندن تابلو تست بینایی است تا ببیند آیا فرزند شما به عینک احتیاج دارد یا خیر

چگونه پلک زدن بیش از حد درمان می شود؟

درمان به علت ایجاد کننده آن بستگی دارد ممکن است :

مژه داخلی / جسم خارجی. مژه یا ماده تحریک کننده دیگر از چشم برداشته می شود.

آلرژی ، ملتحمه یا خشکی چشم. پزشک شما قطره های بدون نیاز به نسخه یا نسخه ای یا سایر روش های درمانی را توصیه می کند

سایش قرنیه ممکن است کودک شما نیاز به گذاشتن چشم بند داشته باشد. این امر باعث کاهش چشمک می شود و به بهبودی خراش کمک می کند. از قطرات / پمادهای مرطوب کننده یا آنتی بیوتیکی چشم نیز ممکن است استفاده شود.

خطای انکسار هنگامی که چشمک زدن بیش از حد در اثر خطای انکسار مانند نزدیک بینی (نزدیک بینی) ایجاد می شود ، عینک تجویز می شود.

انحراف چشم . بعضی اوقات عینک به تنهایی می تواند چشم کودک را صاف کند. کودکان دیگر برای تراز کردن چشم نیاز به تمرینات چشم یا جراحی دارند.

تیک عادتی. چشمک زدن بیش از حد این مورد معمولا نیازی به درمان ندارد. تیک ها ممکن است ماه ها طول بکشد تا از بین بروند. با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید تا محرک تیک ها مشخص شود. در مواردی استرس یا به عنوان یک عارضه جانبی از داروهای ADHD تیک ها ممکن است بدتر شوند.

اگر فرزند شما دارای تیک های دیگری (مانند تیک های صوتی ، که شامل سرفه یا پاکسازی گلو است) ، پزشک شما ممکن است شما را به یک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. این می تواند نشانه سندرم Tourette باشد.

اگر دلیلی پیدا نشود و علائم دیگری وجود نداشته باشد ، تحت نظرداشتن معمولاً همان چیزی است که لازم است. اگر علائم جدیدی دیدید ، برای معاینه پیگیری ، به چشم پزشک خود مراجعه کنید.

منبع

4 116 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |