نزدیک بینی : چهار گزینه جایگزین برای عینک برای کودکان مبتلا به نزدیک بینی

کودکان مبتلا به نزدیک بینی

موارد میوپیا در کودکان ، یا نزدیک بینی ، رو به افزایش است. در حال حاضر حدود ۴۲٪ از آمریکایی ها دارای نزدیک بینی هستند.

این حالت در زمانی است که کرهء چشم بزرگ تر از حد معمول رشد کند یا وقتی قرنیه شکل عجیب و غریب داشته باشد ( آستیگماتیسم ). در این حالت پرتوهای نوری قادر به تمرکز درست بر روی سطح شبکیه نیستند ، بنابراین تصاویر دوردست مانند تخته های سفید کلاس ، تار به نظر می رسند.

لنزهای تک دید – عینک با یک نسخه واحد در کل لنزها – می توانند دید دور را بازیابی کنند. اما آنها نمی توانند پیشرفت نزدیک بینی را مهار کنند. این مایه تاسف است زیرا نزدیک بینی می تواند منجر به مشکلات جدی تر چشم مانند آب مروارید زودرس ، دژنراسیون ماکولا ، گلوکوم و جداشدگی شبکیه شود. و یک اشکال دیگر برای این لنزها وجود دارد: آنها باید اغلب تعویض شوند. بیشتر کودکان تا زمانی که به اوایل ۲۰ سالگی خود نرسند ، عینک خود را برای نسخه های قوی تر عوض می کنند. این سن است که معمولاً میوپیا پیشرفت خود را متوقف می کند.

چهار جایگزین بالقوه برای عینک با هدف از بازگرداندن بینایی و در عین حال جلوگیری از رشد بیش از حد کره چشم تا زمان گذر از سن کودکی است. این گزینه ها – لنزهای تماسی (MiSight) ، ارتوکراتولوژی ، قطره آتروپین با دوز کم و لنزهای تماسی چند کانونی – به طور بالقوه می توانند مسیری طولانی را به سمت محافظت از دید کودک برای زندگی طی کنند. در اینجا جوانب مثبت و منفی این درمان ها را بررسی می کنیم.

MiSight

لنزهای MiSight اولین لنزهای تماسی با تأیید FDA برای کنترل پیشرفت میوپایی در کودکان هستند. این لنزهای یکبار مصرف نرم برای کودکان در سن ۸ سالگی قابل استفاده است. در طول روز لنزها پوشیده ( به چشم زده می شوند ) می شوند و شب ها دور انداخته می شوند.

لنزهای MiSight دارای حلقه های متحدالمرکز برای هدایت نحوه برخورد نور به شبکیه هستند ، که باعث می شود کره چشم رشد بیش از حد نداشته باشد. لنزها می توانند دید بسیار دور را ترمیم کنند ، اما برای رفع آستیگماتیسم نمی توانند قرنیه را تغییر شکل دهند.

برای به دست آوردن مزایای کامل ، کودکان باید ۶ روز از هفته و ۱۰ ساعت در روز ، تا زمان نوجوانی ، از لنزهای MiSight خود استفاده کنند. استفاده از این لنز سخت است همچنین کودکان خردسال با چشمان کوچک گاهی اوقات در قرار دادن و برداشتن آنها ، مشکل دارند.

ارتوکراتولوژی

مانند ارتودنسی برای چشم شما ، ارتوکراتولوژی (ملقب به “ارتو K”) – مجموعه ای از لنزهای تماسی سخت را برای تغییر شکل موقت قرنیه کودک استفاده می کند. هنگامی که ناشی از آستیگماتیسم باشد ، میوپیا را اصلاح می کند.

هنگامی که لنزها شبانه استفاده می شوند ، کودکان مبتلا به نزدیک بینی می توانند فردای آن روز را بدون نیاز به عینک یا لنز تماسی ، به وضوح مشاهده کنند. اما هنگامی که کودک استفاده از لنزها را متوقف می کند ، قرنیه آنها به شکل اصلی خود برمی گردد و نزدیک بینی برمی گردد.

مطالعات متعدد نشان می دهد که لنزهای Ortho-K همچنین می توانند رشد کره چشم را کند کنند. کارآزمایی بالینی بزرگتری برای دستیابی به تأیید FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا ) برای استفاده از این لنزها در حال انجام است.

اشکالاتی هم در ارتو کا وجود دارد. برخی از کودکان در تنظیم لنزهای سخت مشکل دارند زیرا در ابتدا ممکن است ناراحت کننده به نظر برسند. همچنین استفاده ازهر لنزی در طول شب می تواند خطر ابتلا به عفونتی به نام کراتیت میکروبی را افزایش دهد ، که می تواند باعث کوری شود. از آنجا که لنزها دوباره استفاده می شوند ، در مقایسه با لنزهای یکبار مصرف ، نیاز به تمیز کردن کامل و اقدامات بهداشتی اضافی دارند.

قطره چشم آتروپین

آتروپین در اصل یک درمان تأیید شده توسط FDA برای تنبلی است . سه کارآزمایی بالینی جمع آوری شواهدی مبنی بر قطره آتروپین با دوز کم ، پیشرفت نزدیک بینی را بدون ایجاد عوارض جانبی جدی مهار می کند. تاکنون دزهای کم نسبت به دوزهای بالا مؤثرتر است. اگر این آزمایشات موفقیت آمیز باشد و FDA قطره های نزدیک بینی را تأیید کند ، این درمان می تواند در دسترس تعداد زیادی از کودکان با این بیماری باشد.

قطرات آتروپین با دوز پایین برای ادامه مهار پیشرفت نزدیک بینی باید هر روز در طول سالها استفاده شود. در غیر این صورت ، شرایط می تواند برگردد. قطره های چشمی همانند لنزهای تماسی خطر عفونت را ندارند ، اما اشکالاتی نیز دارند. قطره ها باید توسط ترکیباب شیمیایی ساخته شوند وهمچنین می توانند باعث عوارضی مثل تاری دید ، حساسیت به نور ، بزرگ شدن مردمک و خارش شوند.

لنزهای تماسی چند کانونی

لنزهای تماسی چند کانونی نرم چندین نسخه را در یک لنز واحد ترکیب می کنند تا دید در نزدیک ، میانی و درفاصله دور را بهبود بخشند.

محققان دریافته اند که لنزهای چند کاناله با اصطلاحاً “طراحی فاصله مرکز” نیز می توانند به کند شدن پیشرفت نزدیک بینی کمک کنند. هنگامی که این لنزها حداقل به مدت ۵ ساعت در روز ، در طی یک دوره از سال ، استفاده شوند ، ممکن است باعث کاهش طول کششی چشم شوند.

این لنزها مانند MiSight خطر کمی از عفونت قرنیه را نیز به همراه دارند.

انتخاب روش درمانی مناسب

چشم پزشک دید کودک شما را ارزیابی می کند و به شما در انتخاب صحیح درمان برای فرزندتان کمک می کند.

گزینه های درمانی به عوامل مختلفی شامل سطح تجویز ، حساسیت چشم ، رعایت شخصی ، بهداشت ، سبک زندگی و هزینه بستگی دارد. Ortho-K و MiSight گرانترین انتخاب هستند و هزینه ای بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال دارند. قطره های آتروپین با دوز کم و لنزهای تماسی چند کانونی برای کل مدت زمان درمان کمتر از ۱۰۰۰ دلار است (هزینه ها مربوط به سیستم درمانی آمریکا است).

در بعضی موارد ، پزشکان ممکن است لنزها و قطره ها را با هم ترکیب کنند تا اثربخشی درمان را افزایش دهد.

منبع

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | | |