نکات بهداشت چشم برای دانشجویان

سلامت چشم برای دانشجویان

نکات بهداشت چشم برای دانشجویان : دانشجویان کالج اغلب سرشان در کتاب و درس است. اما یک زندگی شلوغ آکادمیک بهانه‌ای برای کوتاهی در مورد سلامت چشم نیست. بسیاری از مشکلات احتمالی چشم می تواند به هر کسی آسیب برساند ، و دانشجویان دانشگاه و سایر بزرگسالان جوان باید به ویژه در مورد برخی موارد مرتبط با بینایی خود بسیار مراقب باشند.

نسبت به استفاده از صفحه نمایش ها حساس باشید!

فشار چشم دیجیتال یک چیز واقعی است و می تواند واقعا ناراحت کننده باشد. خیره شدن بیش از حد به هر وسیله ای می تواند باعث شود که چشمان شما خشک و خسته شود و همین امر باعث تاری دید می شود. دلیل این امر این است که افراد هنگام استفاده از صفحه نمایش دیجیتال ، پلک نمی زنند. همواره به چشمان خود به طور مرتب بین استفاده از کامپیوتر ، موبایل و تبلت استراحت دهید

آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند که هنگام استفاده از این دستگاه ها از قوانین ۲۰-۲۰-۲۰ پیروی کنید: برای هر ۲۰ دقیقه دیدن یک صفحه دیجیتالی ،به یک شی در فاصله ۲۰ پایی به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنید.

راهکارهای خوب دیگر برای کاهش فشار چشم عبارتند از:

  • بجای خواندن کتاب الکترونیک از نسخه چاپی کتاب استفاده کنید
  • بین هر دو فصل از کتاب به بالا و بیرون پنجره نگاه کنید
  • از استفاده از رایانه در محیط خارج اتاق یا در جایی با روشنایی زیاد پرهیز کنید ، زیرا تابش خیره کننده روی صفحه باعث ایجاد خستگی می شود.
  • میزان روشنایی و کنتراست صفحه نمایش رایانه خود را طوری تنظیم کنید که احساس راحتی داشته باشید
  • هنگام استفاده از کامپیوتر و هنگام خواندن در حالت مناسبی باشید

لنز های تماسی خود را تمیز نگه دارید

یک مطالعه نشان داد که بیشتر استفاده کنندگان از لنزهای تماسی حداقل یک عادت غیربهداشتی دارند که آنها را در معرض خطر عفونت های چشمی قرار می دهد. اگر شما یک استفاده کننده از لنز تماسی هستید ، برای جلوگیری از عفونت های چشمی نکات بهداشتی در مورد لنزهای تماسی را به طور کامل رعایت کنید.

لوازم آرایشی را به اشتراک نگذارید

نکات بهداشت چشم برای دانشجویان : هرگز ، هرگز لوازم آرایش را به اشتراک نگذارید. به نظر می رسد بی ضرر است ، اما به اشتراک گذاری آرایش روشی مطمئن برای گسترش عفونت های ویروسی ، مانند چشم صورتی (ملتحمه) است. فقط از لوازم آرایش خود استفاده کنید و بعد از سه ماه آنرا دور بیاندازید. اگر به عفونت چشم مبتلا هستید ، بلافاصله لوازم آرایش چشم خود را دور بریزید.

برای فعالیت های خود از محافظت چشم مناسب استفاده کنید

اگر ورزش می کنید ، چه برای مدرسه و چه فقط یک بازی گاه به گاه ، با عینک ورزشی از چشم خود در برابر صدمات محافظت کنید. بسیاری از ورزش ها دارای عینک ایمنی هستند که به طور خاص برای بازیکنان آن ورزش طراحی شده است. هر ساله حدود ۳۰،۰۰۰ نفر در ایالات متحده به دلیل آسیب دیدگی چشم مربوط به ورزش به بخش های اورژانس مراجعه می کنند. با پوشیدن عینک محافظ مناسب می توان از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری کرد.

بدن خود را سالم نگه دارید تا چشمان شما سالم بماند

حفظ سبک زندگی سالم برای همه مهم است – نه فقط دانشجویان. ورزش ، درست غذا خوردن و سیگار نکشیدن سه تا از بهترین سرمایه گذاری است که می توانید برای بینایی خود انجام دهید. داشتن عادات صحیح سلامت می تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های چشمی که با افزایش سن شایع می شوند ، کمک کند ، مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن ، آب مروارید ، رتینوپاتی دیابتی یا گلوکوم.

خواب برای سلامتی کلی همه مهم است. کمبود خواب می تواند تقریباً در هر قسمت از زندگی شما صدمه ایجاد کند . تحقیقات ، کمبود خواب را به تصادفات رانندگی ، عملکرد ضعیف در کار ، مشکلات حافظه و اختلالات خلقی مرتبط می کند. مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد که اختلالات خواب ممکن است در بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت نقش داشته باشد. یک عارضه جانبی رایج همراه با کمبود خواب اسپاسم چشم است. در حالی که اسپاسم به چشم شما آسیب نمی رساند ، می تواند آزار دهنده و مزاحم باشد. اگر خواب کافی ندارید ، خشکی چشم نیز ممکن است بدتر شود.

تصمیمات های فوری ، اثرات مادام العمر

تصمیماتی که در جوانی گرفته می شود می تواند در خطر ابتلا به بیماری چشمی دربلند مدت تأثیر گذار باشد. زدن عینک آفتابی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد ، که می تواند احتمال ابتلا به آب مروارید ، دژنراسیون ماکولا و برخی سرطان های چشم را کاهش دهد. حفظ وزن سالم می تواند خطر ابتلا به دیابت و رتینوپاتی دیابتی را کاهش دهد – که می تواند کور کننده باشد. تصمیم گیری در مورد سیگار کشیدن همچنین می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد ، که دلیل اصلی نابینایی در بزرگسالان مسن است.

تست های منظم بدهید

اگر در شما ریسک ابتلا به گلوکوم افزایش یافته است ، از پزشک خود بپرسید که چند بار باید معاینات منظم چشم انجام دهید تا این بیماری بالقوه نابینا کننده ، را بررسی کند. افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به گلوکوم قرار دارند شامل افراد تبار آفریقایی ، مبتلایان به دیابت و افراد دارای سابقه خانوادگی گلوکوم مانند والدین یا داری خواهر و برادر مبتلا به گلوکوم هستند.

در بعضی موارد ، معاینات چشم نیز می تواند نجات دهنده زندگی باشد. برخی از مشکلات سلامتی که می تواند در چشم قابل تشخیص باشد. بیماری هایی که در طی معاینه چشم قابل تشخیص است شامل موارد زیر است:

  • سکته مغزی بالقوه
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • بیماری های خود ایمنی
  • بیماری های منتقله از راه جنسی
  • بعضی از سرطانها

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | |