برای سلامت بلند مدت چشمانتان اکنون به فکر باشید

عینک آفتابی

برای سلامت بلند مدت چشمانتان اکنون به فکر باشید . اگر شما در بازه ۲۰ یا ۳۰ سالگی هستید، احتمالا زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره سلامت چشم خود نخواهید کرد. اما این دقیقا همان زمانی است که شما باید برای حفظ بینایی خود اقدام کنید. اکثر مشکلات کاهش بینایی با عادات ساده قابل پیشگیری هستند.

از دست دادن بینایی بخشی اجتناب ناپذیر از بزرگتر شدن نیست. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تمرین و رژیم غذایی غنی از انواع میوه ها و سبزیجات می توانند در برابر بیماری هایی منجر به کاهش بینایی چشم ، مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم مرتبط با سن ، می شوند محافظت کنند. اما شما نباید منتظر بمانید تا دچار مشکل در بینایی خود شوید تا شروع به مراقبت از سلامتی خود کنید.

مراقبت هایی که شما در زمان سلامتی انجام می دهید ، می تواند از انواع خاصی از سرطان چشم جلوگیری کند، و از جمله این مراقبت ها در مقابل آسیبهای چشم مربوط به کار و ورزش می باشد.
آزمایشهای منظم چشم می تواند قبل از اینکه دیر شود، باعث تشخیص به موقع مشکلات و بیماری های چشمی شود. آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان زیر ۴۰ سال هر پنج تا ۱۰ سال یک آزمایش کلی چشم پزشکی داشته باشند.

happy

این هفت عادت را بخشی از زندگی روزمره خودکنید تا در طول زندگی ، از نعمت سلامت بلند مدت چشم برخوردار باشید.

استفاده از عینک آفتابی (حتی زمانی که ابری باشد)

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت خورشید بدون حفاظت مناسب می تواند خطر بیماری چشم را افزایش دهد، از جمله آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، رشد چشم و فرم نادر سرطان چشم. عینک آفتابی که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از اشعه های UVA و UVB را مسدود کند استفاده کنید.

ورزش

فعالیت بدنی منظم می تواند شما را از بیماری های جدی چشم، مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم مرتبط با افزایش سن محافظت کند.

مصرف سیگار را متوقف کنید.

سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا مربوط به سن را افزایش می دهد. سیگار کشیدن نیز خطر بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهد که می تواند به طور غیر مستقیم بر روی سلامت چشم تاثیر بگذارد. دود سیگار، از جمله دود دست دوم(زمانی که در کنار یک سیگاری قرار دارید) ، سبب بدتر شدن خشکی چشم نیز می شود.

از چشمانتان در هنگام کار و بازی محافظت کنید.

آسیب های هنگام کار و صدمات مربوط به ورزش هر ساله هزاران نفر را در ایالات متحده درگیر می کنند. استفاده از عینک محافظ (عینک ایمنی ) می تواند از بیشتر آسیب ها جلوگیری کند. برای اینکه اطمینان داشته باشید که عینک محافظ شما از نوع مناسب است و نیز نحوه استفده صحیح ، با افراد حرفه ای در آن حرفه یا متخصص ایمنی صحبت کنید.

از خستگی چشم آگاه باشید

اگر زمانی طولانی را در مقابل مانیتور یا صفحه موبایل می گذرانید به صورت ناخودآگاه ممکن است تعداد پلک زدن شما کاهش پیدا کند و این باعث خستگی و خشکی چشم می شود .

از قانون ۲۰−۲۰−۲۰ پیروی کنید  هر بیست دقیقه به مدت بیست ثانیه به شی ایی که حداقل بیست فیت ( تقریبا ۶ متر )  با شما فاصه دارد متمرکز شوید.

مراقبت مناسب از لنزهای تماسی

خوابیدن، دوش گرفتن و شنا کردن در حالی که لنزهای تماسی به چشم دارید باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت حاد چشمی می شود.نحوه نگهداری و استفاده صحیح از لنز های تماسی را بیاموزید .

سابقه خانوادگی خود را بشناسید.

برخی بیماری های چشم می توانند به ارث برده شوند. اگر فامیلی با نسبت نزدیک دارید که دژنراسیون ماکولا دارد، شانس ابتلای شما ۵۰٪ است. سابقه خانوادگی گلوکوم خطر گلوکوم را ۴ تا ۹ بار افزایش می دهد. با اعضای خانواده در مورد شرایط چشم خود صحبت کنید. دانستن سابقه مشکلات بینایی در بستگان می تواند به شما و چشم پزشک شما در ارزیابی ریسک ابتلا کمک کند

منبع آکادمی چشم پزشکی آمریکا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | | | | | |