با شکلات تیره در ایام ولنتاین به چشمان خود عشق بورزید !

شکلات و سلامتی چشم


اینکه در ایام خاص به همدیگر شکلات هدیه می دهند شاید به این دلیل باشد اینکه می خواهند نشانی باشد برای روزهای شیرین پیش رو ، یک چشم انداز شیرین .


بسیاری از مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها و فلاونول ها یی که در شکلات تیره وجود دارند برای قلب، مغز و حتی برای افراد مبتلا به دیابت مناسب هستند. آخرین تحقیقات نشان می دهد که شکلات تیره می تواند بینایی شما را نیز تقویت کند یا حداقل به صورت موقت .

شکلات تیره


چگونه شکلات برای سلامتی مفید است ؟


فلاونول های کاکائو تأثیر مثبتی بر عروق خونی دارند و می توانند جریان خون را بهبود بخشند. به نظر می رسد این افزایش دسترسی اکسیژن و مواد مغذی به رگ های خونی چشم و مغز، همچنان می تواند بینایی را نیز بهبود دهد.


در یک تحقیقی که اخیرا انجام شده ، اثر شیر و شکلات تیره را بر روی سه نوع ادراک بینایی مقایسه کردند: دقت بینایی و دو نوع حساسیت کنتراست چشم. محققان دریافتند که دو ساعت بعد از خوردن یک تکه شکلات تیره ۴۷ گرم (۷۲٪ کاکائو) در همه موارد مورد تحقیق بهبود مشاهده شده است.


این تغییر در بینایی اگر چه که کوچک بود اما قابل توجه بود .در حالی که برای جامعه چشم پزشکی اکنون زود است که شکلات را به عنوان توصیه دارویی توصیف کند ولی با توجه به دهه ها تحقیق که به طور مداوم اثرات مثبت شکلات تیره را بر سلامت نشان می دهد، با مصرف آن در حد اعتدال مخالف نیستند.


البته چشم پزشک ها توصیه می کنند که بهترین و سازگار ترین نتایج از شکلات تیره ایی به دست آمده که بین ۵۰ تا ۹۰ درصد حاوی کاکائو باشد. البته تا ده درصد هم می تواند شیر داشته باشد.

ترکیب شکلات و مواد آنتی اکسیدان


می توانید برای بالا بردن مواد مغذی شکلات آن را حرارت دهید تا ذوب شود و بعد با میوه هایی که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی هستند مانند توت فرنگی ترکیب کنید
چشم پزشکان توصیه می کنند که تنوع مطلوبی را در رژیم غذایی خود لحاظ کنید در اینجا می توانید ۵ ماده غذایی مفید برای سلامتی چشم را بخوانید.

منبع سایت آکادمی چشم پزشکان آمریکا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |