افزایش سن و بینایی : ۲۰ راهی که افزایش سن می تواند روی بینایی تاثیر بگذارد – قسمت اول

افزایش سن و بینایی

افزایش سن و بینایی : نظرسنجی اخیر نشان داده است که از هر سه آمریکایی دو نفر به اشتباه معتقدند که با افزایش سن بینایی کاهش می یابدمطمئناً ، پیری می تواند چشمان شما را تحت تأثیر قرار دهد- اما کاهش بینایی امری عادی نیست. طی سال ۲۰۲۰: سال چشم شناخته شد، آکادمی چشم پزشکی آمریکا ۲۰ تغییر معمول در بینایی و سلامت چشم را که بزرگسالان مسن باید مراقب آن باشند ، و بهترین راه ها برای محافظت از بینایی شما ارائه می دهد.

علائم رایج پیری چشم

۱ مشکل در خواندن متون

دوربینی یا پیرچشمی بعد از ۴۰ سالگی بسیار شایع تر است. این امر باعث می شود فعالیت های نزدیک مانند خواندن یا دوختن چالش بیشتری داشته باشد. عینک مطالعه می تواند کمک کند.

۲ مشکل دیدن در شب

افراد مسن ممکن است متوجه شوند که چشمانشان برای تنظیم وتمرکزدر تاریکی بیشتر از گذشته زمان لازم دارند.مطالعات حاکی از آن است که سلولهای  چشم که مسئول دید کم نور هستند ، با افزایش سن ضعیف می شوند. به همین دلیل رانندگی در شب یا در هوای نامناسب پیچیده تر می شود. اداره ملی ایمنی راهنمایی و رانندگی توصیه می کند افراد مسن رانندگی را به ساعات روشن روز محدود کنند.

۳ خشکی چشم

چشم انسان های سالخورده تمایل به تولید اشک کمتر دارند ، یک وضعیت ناخوشایند چشم به نام خشکی چشم است. خشکی چشم بخصوص در زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند ، معمول است. بسته به شدت ، چشم پزشک بهترین روش درمانی را برای شما توصیه می کند.

۴ اشیا در پس زمینه ترکیب می شوند

ممکن است تشخیص اشیا از پس زمینه هایی با رنگ مشابه ، مانند شیر در یک فنجان سفید ، دشوارتر شود. به این حالت از دست دادن حساسیت کنتراست می گویند. تکنیک های متناسب باکم بینایی برای کمک به این مسئله وجود دارد ، مانند استفاده از رنگ های متضاد در اطراف خانه.

۵ پلک های قرمز و متورم

بلفاریت ، التهاب پلک ، به دلیل تغییرات هورمونی با افزایش سن ، شیوع بیشتری پیدا می کند. علائم شامل قرمزی یا تورم چشم ، وجود پوسته در اطراف مژه ها یا احساس درد است.

۶ لکه ها یا شناورها در دید شما

ماده زجاجیه ای یا ژله مانند که وسط چشم را پر می کند ، می تواند با افزایش سن ضخیم یا کوچک شود. وقتی این اتفاق می افتد ، توده های کوچک ژل می توانند ایجاد شوند و باعث ایجاد شناور در بینایی ما شوند. این معمولاً بی ضرر است ، اما باید با چشم پزشک در این باره صحبت شود.

۷ دیدن جرقه

وقتی افراد در بینایی خود گاه به گاه جرقه هایی می بینند ، این اغلب نشانه پیری است. این گرگرفتگی ها هنگام مالیدن یا کشیده شدن زجاجیه بر روی شبکیه اتفاق می افتد. مانند شناورها ، افزایش ناگهانی دفعات این عارضه باید با چشم پزشک در میان گذاشته شود.

۸ حساسیت به روشنایی خیره کننده

پیری در بزرگسالان با برخی شرایط خاص چشم می تواند به طور فزاینده ایی نسبت به نور زیاد حساس شود. یک روش خوب برای به حداقل رساندن ناراحتی ، استفاده از فیلتر صفحه نمایش مات در دستگاه های دیجیتال ، تنظیم نور در اطراف خانه و اطمینان از این است که چشمان خود را با عینک آفتابی و کلاه لبه پهن در خارج از منزل بپوشانید.

۹ آب مروارید

نیمی از آمریکایی های بالای ۷۵ سال به آب مروارید مبتلا می شوند. آب مروارید زمانی است که لنزهای داخل چشم ما کدر می شوند و دیدن آن را دشوار می کنند. آب مروارید با جراحی قابل درمان است.

۱۰ تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD)

AMD یک بیماری شایع چشم است که معمولاً در بزرگسالان بالای ۵۰ سال مشاهده می شود. اگرچه بیماران ممکن است در مراحل اولیه بیماری علائم را مشاهده نکنند ،بینایی سرانجام کاهش می یابد درمان بسته به نوع AMD متفاوت است.

برچسب ها: | | | | |