بلفاریت یا التهاب پلک چیست؟ نحوه درمان و کنترل آن

بلفاریت یا التهاب پلک

بلفاریت التهاب پلک است.آنها ممکن است قرمز و متورم به نظر برسند یا احساس سوزش یا درد داشته باشند. ممکن است پوسته پوسته یا ذرات روغنی (پوسته پوسته) پیچیده شده در پایه مژه های شما نیز وجود داشته باشد. بلفاریت به ویژه در بین افرادی که پوست چرب، شوره سر یا آکنه دارند ، بسیار شایع است.

چه عواملی باعث ایجاد بلفاریت می شود؟

همه افراد برخی از باکتری ها را در پوست خود دارند. با این حال برخی افراد نسبت به سایر افراد باکتری بیشتری در پایه مژه خود دارند. این می تواند باعث ایجاد لکه های مانند شوره سر شود. همچنین برخی از افراد اختلال در غدد چربی پلک وجود دارد که می تواند منجر به بلفاریت می شود.

درمان بلفاریت

متأسفانه درمانی برای بلفاریت وجود ندارد ، اما تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای کنترل علائم انجام دهید. درمان شامل موارد زیر است:

کمپرس گرم

یک حوله تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و آنرا بپیچانید که تا حدی خشک شود. حوله را حداقل ۱ دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. حوله را هر چند وقت یکبار مرطوب کنید تا گرم بماند. این به شل شدن پوسته های چسبیده به مژه های شما کمک می کند. همچنین به جلوگیری از گرفتگی غده های چربی در آن ناحیه کمک می کند.

همچنین یک دستگاه الکترونیکی وجود دارد که از گرما و ماساژ استفاده می کند تا غدد چربی را در پلک باز کند. این درمان توسط چشم پزشک در مطب انجام می شود.

ضایعات پلک

یک حوله تمیز ، پارچه پنبه ای (Q-tip) و یا پد بدون پارچه را در شامپو بچه رقیق شده در آب گرم خیس کنید. سپس از آن استفاده کنید تا پایه مژه های خود را به آرامی پاک کنید. حدود ۱۵ ثانیه اسکراب (مالش) کنید.

آنتی بیوتیک ها

چشم پزشک شما ممکن است برای شما تجویز کند که از پماد آنتی بیوتیکی روی چشم استفاده کنید. مقدار کمی پماد را روی نوک انگشت تمیز یا یک سواب پنبه ای (نوک Q) قرار دهید. پماد را به آرامی روی پایه مژه خود بمالید. این کار را درست قبل از خواب انجام دهید ، یا همانطور که پزشک توصیه می کند. پزشک ممکن است یک داروی آنتی بیوتیکی خوراکی را نیزبرای شما تجویزکند.

قطره چشم

اشک مصنوعی یا قطره چشم استروئید ممکن است قرمزی ، تورم و خشکی چشم را کاهش دهد. ممکن است چشم پزشک شما قطره چشم آنتی بیوتیکی را تجویز کند تا به غدد چربی کمک کند تا بهتر کار کنند.

بهداشت پوست و پلک

پاک کردن پلک ، پوست و مو بسیار مهم است. این کار علائم بلفاریت را کنترل می کند. هر روز مژه های خود را با دقت به وسیله شامپو رقیق شده در آب گرم بشویید. همچنین موها ، پوست سر و ابرو خود را با یک شامپو ضد باکتری بشویید. اسپری ضد عفونی کننده جدیدی وجود دارد که می توانید روی پوست استفاده کنید که باعث جلوگیری رشد بیش از حد باکتری ها می شود

برچسب ها: | |