کم بینایی چیست ؟

کم بینایی

کم بینایی به کاهش بینایی گفته می شود که با درمان های پزشکی یا جراحی یا عینک های معمولی قابل اصلاح نیست. فرد کم بینا باید یاد بگیرد که با آن سازگار شود.

خبر خوب: روش های زیادی برای کمک وجود دارد تا افراد کم بینا بتوانند به انجام کارهایی که برای آنها مهم است ادامه دهند. از دست دادن بینایی به معنای کنار گذاشتن فعالیت ها نیست ، اما ممکن است به معنای یادگیری روش های جدید برای انجام آنها باشد.

توانبخشی بینایی به بیماران کمک می کند تا راهکارهای جدیدی را بیاموزند و دستگاه هایی را پیدا کنند که بتواند به آنها کمک کند.

تجربه از دست دادن بینایی

مهم است که به احساس عصبانیت و ناامیدی که ممکن است احساس کنید  آگاه باشید اگر یاد بگیرید که از دست دادن بینایی شما قابل برگشت نیست ، کمک گرفتن از مشاور به شما برای کتار آمادن با این احساسات و یادگیری راهکارهای توان بخشی بینایی به شما در حفظ فعالیت و جلوگیری از افسردگی کمک می کند.

با کم بینایی می توانید زندگی خوبی داشته باشید اما با افسردگی نمی توانید به خوبی زندگی کنید. مشاوره و یک گروه پشتیبانی خوب می توانند به شما کمک کنند تا دریابید که ارزش شما به دید شما بستگی ندارد. شما ارزش تلاشی را دارید که بیاموزید چگونه از بینایی که دارید نهایت استفاده را ببرید.

اجازه ندهید کم بینایی شما را متوقف کند

خود را منزوی نکنید. گروه اجتماعی ، شغلی یا فعالیتهای بیرون خود را حفظ کنید. برای شرکت در ورزش ممکن است به علامت های چاپ شده بزرگ ، ذره بین ، شخصی برای رانندگی شما در رویدادها یا کمک های بیشتری نیاز داشته باشید. کمک لازم را بخواهید. خانه ماندن برای جلوگیری از درخواست کمک استقلال نیست.  دوستان مفتخر می شوند که از آنها سوال شود.

این مقاله را نیز بخوانید : تنظیمات ساده در اطراف خانه می تواند به افراد با مشکل کم بینایی کمک کند.

منبع مقاله

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: