آرتروز و چشم

چشم و آرتروز

آرتروز و چشم : اگر آرتریت دارید ، قبلاً با این بیماری مزمن که باعث تورم و درد در قسمت هایی از بدن می شود آشنا هستید. بیشتر افراد فکر می کنند که آرتروز عمدتا بر مفاصل بدن تأثیر می گذارد – مانند دست ، مچ و پا. اما آیا می دانید بعضی اوقات می تواند بر سایر قسمتهای بدن از جمله چشم شما نیز تأثیر بگذارد؟

آرتروز چگونه بر چشم تأثیر می گذارد؟

نوعی آرتروز به نام آرتریت روماتوئید (RA) به بافت پیوندی که انتهای استخوانهای مفصل را پوشانده ، آسیب می رساند. این بافت همبند بیشتر از ماده ای به نام کلاژن ساخته می شود. کلاژن ماده اصلی اسکلرا و قرنیه چشم است.

آرتریت روماتوئید یک بیماری در کل بدن محسوب می شود (بیماری سیستمیک) زیرا می تواند بر سیستم قلبی و ریوی بدن نیز تأثیر بگذارد.

خشکی چشم و آرتروز

بسیاری از افرادی که آرتروز دارند نیز از خشکی چشم رنج می برند. خشکی چشم همچنین می تواند به سندرم Sjogren مربوط باشد ، اختلال در سیستم ایمنی بدن اغلب با RA مرتبط است. زنان بیشتر از مردان دچار خشکی چشم همراه با آرتروز می شوند.

در صورت عدم درمان ، خشکی چشم که نه تنها ناراحت کننده است همچنان می تواند منجر به عفونت و زخم قرنیه شود. افراد مبتلا به خشکی چشم و آرتروز ممکن است نیاز به استفاده از پماد ، اشک مصنوعی یا داروی قطره چشمی داشته باشند تا بتوانند چشمان خود را مرطوب نگه دارند. همچنین ممکن است برای درمان در مجاری اشک بیمار شی کوچکی (به نام شاخه های سوراخ دار) قرار داده شود تا به نگه داشتن اشک در سطح چشم کمک کند.

سایر مشکلات چشم مرتبط با آرتریت

التهاب مفاصل در آرتروز می تواند نشان از مشکلات چشمی باشد زمانی که چشمان شما هم تحت تاثیر قرار گرفته باشد.

ممکن است برخی از افراد مبتلا به آرتروز به خصوص در بزرگسالان بین ۴۰ تا ۷۰ سال دچار اسکلریت شوند. این در شرایطی است که التهاب باعث ضعف اسکلرا یا دیواره چشم می شود. علائم اسکلریت می تواند به صورت مداوم سبب قرمزی چشم (علیرغم استفاده از قطرات چشم) ، درد عمیق در چشم و حساسیت به نور شود. بیماری اسکلریت می تواند خطرناک باشد زیرا آسیب دیدگی چشم ممکن است باعث نازک شدن قسمت کره چشم و ایجاد شکاف بر دیواره چشم شود.

یووئیت یکی دیگر از بیماری های چشمی مرتبط با آرتریت است. این زمانی است که یووا – لایه ای از بافت چشم بین شبکیه و اسکلرا ، از جمله عنبیه ، ملتهب می شود. درد چشم ، حساسیت به نور و تاری دید از علائم یووئیت است.

داروی استروئیدی ممکن است به کنترل اسکلریت و التهاب یووییت کمک کند. اما این مهم است که بدانیم استفاده از استروئید و همچنین التهابی که آن را درمان می کند ، می تواند منجر به سایر مشکلات چشم شود.

برخی از افراد مبتلا به آرتریت ممکن است دچار گلوکوم شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که التهاب روی قسمتی از چشم تأثیر بگذارد که به تخلیه مایع کمک می کند. گلوکوم همچنین می تواند به عنوان یک اثر جانبی استفاده از کورتیکواستروئید در درمان آرتریت نیز ایجاد شود.

اگر مایعات داخل چشم نتوانند به درستی تخلیه شوند ، می تواند باعث افزایش فشار چشم بر عصب بینایی شود و باعث آسیب آن شود که در نهایت موجب از بین رفتن بینایی شود.

گلوکوم در مراحل اولیه خود علائمی ندارد. در نهایت ، ممکن است هاله های رنگی در اطراف چراغ ها مشاهده کنید. اشیاء مبهم به نظر برسند و یا در میدان دید خود متوجه نقاط خالی شوید.

قطرهای داروئی چشم می توانند به کاهش فشار چشم کمک کنند. ممکن است بعضی اوقات برای کمک به بهبود جریان خروج مایعات از چشم به عمل جراحی نیاز باشد.

استفاده از داروهای استروئیدی برای درمان آرتریت همچنین می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را افزایش دهد. این زمانی است که عدسی کاملاً شفاف و روشن چشم تیره می شوند. آب مروارید باعث می شود همه چیز مبهم به نظر برسد و رنگ ها محو شوند. همچنین دیدن در شب هنگام دشوار شود. با جراحی آب مروارید ، چشم پزشک شما می تواند عدسی تیره شده را در بیاورد و آن را با یک عدسی مصنوعی جایگزین کند تا دید شما بهبود یابد.

از آنجا که استفاده طولانی مدت از استروئیدها می تواند روی چشم شما تأثیر بگذارد ، باید به چشم پزشک مراجعه کنید تا به حفظ بینایی کمک کند. همچنین باید با پزشکان خود در مورد چگونگی محدود کردن استفاده از استروئیدها صحبت کنید

کنترل التهاب به بدن و چشم شما کمک می کند

اگر آرتروز دارید و متوجه تغییر در بینایی یا سایر مشکلات چشم می شوید ، ممکن است به معنای التهاب در چشم شما نیز باشد. درمان التهاب چشم همیشه شامل درمان التهاب ورم مفاصل در بدن است. همکاری با پزشکان برای کمک به کنترل آرتریت شما مهم است.

اینکه آرتریت داشته باشید یا خیر ، یافتن و درمان زود هنگام مشکلات چشمی می تواند به جلوگیری از از بین رفتن بینایی کمک کند. برای محافظت از بینایی خود به طور مرتب به چشم پزشک خود مراجعه کنید

اجازه ندهید که آرتروز بینایی شما را سرقت کند!

افراد مبتلا به آرتروز خطر ابتلا به مشکلات چشم را دارند. اگر در حال درمان ورم مفاصل خود با استروئید هستید یا علائم زیر دارید ، حتما برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید :

• خشکی چشم (چشمی که می سوزد ، خارش می کند یا احساس گرگرفتگی دارد )
  • قرمزی چشم به طور مداوم (با تاری دید ، درد یا حساسیت به نور)
  • درد شدید چشم (با حساسیت به نور ، پارگی یا قرمزی)

برچسب ها: | | |