چه کاری باید انجام دهید وقتی دودی به چشمانتان برود

دود و چشم

به عنوان مثال دودی که ازفعالیت آتش فشانی در کالیفرنیا به سراسر کشور گسترش پیدا می کند ، مردم در چشمانشان، حتی آن‌هایی که مایل‌ها دورتر از نقاط خطرناک زندگی می‌کنند، آن را احساس می‌کنند. افرادی که از شرایط چشمی خاصی  مانند خشکی چشم ، blepharitis و یا حساسیت آلرژی رنج می‌برند، به ویژه مستعد ابتلا به درد و سوزش چشمی هستند که دود می‌تواند موجب آن شود.

جان Bosetti، یک چشم‌پزشک در Napa است ، او گفت: ” هر بیمار که امروز [۹ اوت] دیده می شود، تقریباً بدون استثنا، همه از یک جور سوزش ، درد و قرمزی در چشم شکایت داشته اند در صورتی که این شهر ۱۰۰ مایل دورتر از منشا دود در کالیفرنیا است

تسکین ناراحتی

دکتر Bosetti چند راه ساده را برای کاهش ناراحتی ناشی از دود را پیشنهاد می دهد:

بالا بردن مقدار مصرف اشک مصنوعی :

بیماران مبتلا به شرایط زمینه ای که قبلا از اشک مصنوعی استفاده می کنند می توانند میزان مصرف از اشک مصنوعی را  دوبرابر کنند تا دود در چشمانشان غوطه ور شود.

خنک کردن چشمان :

نگهداری اشک مصنوعی در یخچال ، راه مناسبی برای آماده سازی ماده شستشو دهنده چشم قبل از استفاده می باشد . همچنین استفاده از کمپرس آب سرد نیز برای تسکین و آرام کردن درد توصیه می شود.

در منزل یا در فضای بسته بمانید و در محیط آزاد قرار نگیرید.

به خصوص اگر شرایط زمینه ای را داشته باشید که باعث حساسیت بیشتری نسبت به دود می شود، مانند خشکی چشم ، بهتر است که پنجره ها را بسته و تا آنجا که امکان پذیر است، در منزل قرار داشته باشید.

از عینک و عینک ایمنی استفاده کنید.

عینک‌های ویژه  که اغلب برای بیماران با خشکی چشم تجویز می‌شوند، می‌تواند یک گزینه عالی برای هر کسی باشد که حساسیت به دود سیگار را در هوا تجربه کرده است . عینک ایمنی  یا عینک آفتابی، حداقل یک مانع در مقابل جریان هوا به چشمان شما را ایجاد  می‌کند.

از فیلتر های هوا در اتاق و یا فضای بسته استفاده کنید.

دکتر خود را ببینید

اگر علائم پس از انجام این درمان های خانگی ادامه داشت ، چشم پزشک خود را ببینید، شاید نیاز به تجویز یک درمان تهاجمی تر تا زمانی که منشا دود از بین رود ، داشته باشید.

ترجمه توسط گروه تحریریه سایت دکتر مکارمی ( فوق تخصص چشم در بابل ) منبع آکادمی چشم پزشکی آمریکا

برچسب ها: |