پرش پلک و راه حل رهایی از آن

پرش چشم

دلیل پرش پلک چیست ؟

اگر تا به حال برای مدت زمان طولانی پرش پلک ، می دانید که چقدر آزار دهنده است. انقباض پلک (یا تیک) زمانی است که دچار اسپاسم یا حرکت جزئی پلک بالا یا پایین خود شوید. به طور ناگهانی اتفاق می افتد و می تواند برای یک دقیقه ، ساعت ها ، روزها یا حتی بیشتر طول بکشد.

بیشترین پرش پلک بی ضرر ، جزئی بوده و بر بینایی شما تاثیری ندارند. با این حال ، برخی از مشکلات عصبی وجود دارد که می تواند عضلات پلک را منقبض کند ، مانند بلفارواسپاسم و اسپاسم نیمه صورت. این شرایط معمولاً کمتر پیش می آیند . که باعث بسته شدن کامل پلک ها و مدت زمان طولانی تر می شوند و باعث محدود شدن یا مسدود شدن دید می شود. همچنین عضلات دیگر صورت نیز در این دو مورد ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

بلفارواسپاسم اساسی چیست؟
بلفاروپاسم اساسی هنگامی است که یکی یا هر دو پلک شما به طور غیر ارادی بسته می شود. این می تواند از چند ثانیه تا چند ساعت طول بکشد. هنگامی که اولین بار شروع می شود ، ممکن است چشمک بزنید ، یا احساس فشار بر صورتتان داشته باشید. در مراحل پیشرفته ، ممکن است پلک های شما به حدی محکم بسته شود که نتوانید ببینید. این اسپاسم ها می توانند سایر عضلات صورت شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. بالا رفتن از پله ها ، رانندگی با ماشین ، رفتن به محل کار یا انجام کارهای دیگر ممکن است دشوار باشد.

پزشکان می دانند بلفارواسپاسم ناشی از یک تکانه عصبی است ، اما آنها مطمئن نیستند که چرا این اتفاق می افتد

برای اکثر ما ، پرش پلک معمولاً یک مزاحمت مختصر و جزئی است. اما وقتی بیشتر از حد معمول طول می کشد یا بیشتر اتفاق می افتد ، چندین اقدام وجود دارد که می توانید آن را از بین ببرید:

کمی چرت بزنید!

پرش پلک اغلب در افراد بسیار خسته ایجاد می شود. کمی خواب مقوی داشته باشید

استرس را کم کنید

تحت استرس بودن ، می تواند منجر به تیک عصبی شود. اگر نمی توانید چیزی را که باعث استرس شما شده است از بین ببرید ، فعالیت هایی برای کاهش استرس پیدا کنید تا از شر پرش خلاص شوید.

کافئین را کاهش دهید

کافئین به عنوان یک محرک می تواند باعث اسپاسم پلک شود. محدود کردن قهوه ، چای یا نوشابه ممکن است به کاهش پرش پلک کمک کند.

چشم ها را “مرطوب” کنید

در بعضی موارد ، داشتن چشمهای تحریک شده یا خشکی چشم می تواند منجر به اسپاسم پلک شود.

اگر به طور مداوم پرش پلک دارید و یا احساس ناراحتی در چشم دارید ، به چشم پزشک خود مراجعه کنید.

اسپاسم نیمه صورت چیست؟
اسپاسم نیمه صورت ، که عضلات یک طرف صورت شما منقبض می شوند (سفت می شوند). این اسپاسم ها ممکن است از نزدیک چشم شما شروع شده و سپس سایر قسمت های صورت شما را تحت تأثیر قرار دهند. در موارد پیشرفته ، اسپاسم نیمه صورت می تواند از چند روز تا چند ماه طول بکشد.به نظر می رسد اسپاسم های نیمه صورت وقتی رگ خونی به عصب صورت فشار می آورد ، ایجاد می شود

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |