معاینه چشم و تست بینایی

معاینه چشم و تست بینایی

انجام معاینه چشم و تست بینایی بخشی مهمی در سالم ماندن است. اما آیا می دانید شما و اعضای خانواده چه زمانی باید معاینه چشم انجام دهید؟ آیا می دانید معاینه کامل چشم باید شامل چه مواردی باشد؟

در زمان مناسب تست مناسب را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بینایی شما یک عمر سالم می ماند.

چه زمانی باید معاینه چشم و تست بینایی داشته باشید؟

غربالگری بینایی در دوران کودکی

از زمان تولد تا سال های نوجوانی ، چشم کودکان به سرعت در حال رشد و تغییر است. آکادمی چشم پزشکی آمریکا و انجمن چشم پزشکی کودکان و استرابیسموس آمریکا دستورالعمل های خاصی برای غربالگری چشم در دوران کودکی تهیه کرده اند. این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا فرزندتان در زمان های مناسب غربالگری شود. این غربالگری ها به شما کمک می کند که چه زمانی ممکن است کودک شما به معاینه چشم کامل نیاز داشته باشد.

معاینات اساسی چشم برای بزرگسالان

اگر چشمان شما سالم و بینایی شما خوب است ، باید یک بار در ۲۰ سالگی و دو بار در ۳۰ سالگی توسط چشم پزشک معاینه کامل انجام دهید.

برخی موارد استثنا وجود دارد:

  • اگر دچار عفونت ، آسیب دیدگی یا چشم درد هستید ، یا شناورهای ناگهانی (چیزهای معلق در چشم) و چشمک زدن یا الگوهای نور را مشاهده کردید ، با چشم پزشک خود تماس بگیرید.
  • اگر از لنز استفاده می کنید ، هر ساله به متخصص چشم خود مراجعه کنید.
  • اگر دیابت دارید یا سابقه خانوادگی بیماری چشمی دارید ، با چشم پزشک خود در مورد اینکه چقدر باید چشم های شما معاینه شود صحبت کنید.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان در ۴۰ سالگی معاینه چشم کامل انجام دهند. این زمانی است که علائم اولیه بیماری یا تغییرات بینایی ظاهر می شود. مهم است که بیماری های چشمی را زود پیدا کنید. درمان زود هنگام می تواند به حفظ بینایی شما کمک کند.

برخی از بزرگسالان برای انجام معاینه کامل چشم نباید منتظر ۴۰ سالگی خود باشند. در صورت ابتلا به بیماری چشم یا عوامل خطر مانند موارد زیر اکنون به چشم پزشک مراجعه کنید:

همه نباید تا ۴۰ سالگی برای معاینه چشم صبر کنند

به یاد داشته باشید ، همیشه طبق برنامه ای که چشم پزشک برای معاینات چشم در آینده توصیه می کند ، عمل کنید.

چشم پزشک شما در طی معاینه چشم و تست بینایی چه مواردی را بررسی می کند؟


معاینه جامع چشم ساده و راحت است. بیش از ۴۵ تا ۹۰ دقیقه طول نمی کشد. پزشک شما ممکن است چند دستیار داشته باشد که بخشهایی از تست را انجام میدهند. آنچه در این آزمون باید انجام شود شامل موارد زیر است:

سابقه پزشکی شما


پزشک از شما در مورد بینایی و سلامت عمومی شما سال می کند. آنها در مورد:

  • سابقه پزشکی خانواده شما ،
  • چه داروهایی مصرف می کنید ، و
  • آیا شما از لنزهای اصلاحی استفاده می کنید


تست میزان بینایی ، یک نمودار دارای حرف بزرگ E است که در جهات مختلف و اندازهای متفاوت قرار دارد ، بنابراین افرادی که تحت تست قرار می گیرند باید بگویند دندانه های E کدام سمت را نشان می دهد ، نه اینکه مجبور به خواندن حروف مختلف باشند.
این بخشی از معاینه چشم است که مردم بیشتر با آن آشنا هستند. برای تعیین میزان خوب دیدن در فواصل مختلف ، یک نمودار چشم خواهید خواند. در حالی که یک چشم درگیر تست است ، چشم دیگر را می پوشانید. این آزمون تعیین می کند که آیا شما بینایی ۲۰/۲۰ دارید یا خیر.

نسخه شما برای لنزهای اصلاحی


پزشک از شما می خواهد که از طریق دستگاهی به نام فوروپتور نمودار چشمی را مشاهده کنید. فوروپتور شامل لنزهای مختلف است. به شما کمک می کند بهترین نسخه عینک یا لنز تماسی را برای شما تعیین کنند.

مردمک های شما


پزشک شما ممکن است با تاباندن پرتوی نورانی به چشم شما نحوه واکنش مردمک شما به نور را بررسی کند. مردمک معمولاً با کوچکتر شدن پاسخ می دهند. اگر مردمک های شما بزرگ شوند یا به آنها پاسخ ندهند ، این ممکن است یک مشکل اساسی را نشان دهد.

دید جانبی شما


از دست دادن دید پهلو (بینایی محیطی) ممکن است یکی از علائم گلوکوم باشد. این آزمایش می تواند مشکلات چشمی را که از آنها آگاهی ندارید پیدا کند زیرا می توانید بدون آنکه متوجه شوید بینایی شما تهدید شود.

حرکت چشم شما


آزمایشی به نام تحرک چشم ، حرکت چشم های شما را ارزیابی می کند. چشم پزشک بررسی میکند که چشمان شما در یک راستا قرار دارند یا نه. آنها همچنین بررسی می کنندکه عضلات چشم شما به درستی کار می کنند.

فشار چشم شما


آزمایش فشار چشم ، به نام تونومتری ، فشار داخل چشم شما را اندازه گیری می کند (فشار چشم داخل چشم یا IOP). افزایش IOP یکی از علائم گلوکوم است. این آزمایش ممکن است شامل دمیدن سریع هوا بر روی چشم یا استفاده آرام از یک شی با نوک حساس به فشار در نزدیکی چشم شما باشد. ممکن است چشم پزشکتان برای راحتی شما از قطره های چشم بی حس کننده استفاده کند.

قسمت جلوی چشم شما


چشم پزشک شما با استفاده از میکروسکوپ لامپ شکاف قسمت جلوی چشم را روشن می کند. این شامل پلک ها ، قرنیه ، عنبیه و عدسی است. این آزمایش آب مروارید یا هرگونه زخم یا خراش روی قرنیه شما را بررسی می کند.

شبکیه و عصب بینایی شما


چشم پزشک شما قطره های چشم گشاد را در چشم شما قرار می دهد تا مردمک چشم شما را گشاد یا بزرگتر کند. این به آنها اجازه می دهد تا شبکیه و عصب بینایی شما را از نظر آسیب به بیماری بررسی کنند. چشمان شما ممکن است تا چند ساعت پس از اتساع ، به نور حساس باشد.

معاینه چشم شما شامل چه موارد دیگری می شود؟


ممکن است چشم پزشک آزمایش های دیگری را برای بررسی بیشتر چشم شما پیشنهاد دهد. این می تواند شامل تکنیک های تصویربرداری تخصصی مانند موارد زیر باشد:

  • توموگرافی انسجام نوری (OCT)
  • عکس های فوندوس
  • آنژیوگرافی فلورسئین (FA)
  • توپوگرافی ، که اسکن سطح قرنیه شما است
  • زمینه بصری خودکار


این آزمایشات به چشم پزشک شما کمک می کند تا مشکلات پشت چشم ، سطح چشم یا داخل چشم را تشخیص دهد تا بیماری ها را زود تشخیص دهد.

هر قسمت از معاینه جامع چشم اطلاعات مهمی در مورد سلامت چشم شما ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید که به عنوان بخشی از مراقبت از سلامت کلی خود ، معاینه کامل چشمی را انجام می دهید.

منبع

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |