آیا کلسیم باعث کاهش ریسک ابتلا به تباهی لکه زرد یا AMD می باشد یا افزایش ریسک ؟؟

calcium

طبق یکی از مطالعات اخیر، افرادی که غذاهای غنی از کلسیم می خورند ریسک کمتری به ابتلای دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن خواهند داشت . اما یک لحظه صبر کنید، گزارش دیگری نیز می گوید که مخالف این نتیجه درست است؟ مقدار زیاد کلسیم باعث می شود ریسک ابتلا به AMD بیشتر باشد؟ چرا علم گاهی چنین پیام های متضادی را به ما می دهد؟

امیلی چو، محقق در موسسه ملی چشم، توضیح می دهد که نتایج متفاوت نشان می دهد که یک پژوهش تمام پاسخ ها را ندارد. این بدان معنی است که هیچ مطالعه ای همه داستان را نمی گوید . محققان انواع مختلفی از مطالعات را انجام میدهند تا پاسخهای واضح تر و قابل اطمینان تری  کسب کنند.

دکتر چو گفت: “نتیجه گیری زود هنگام پس از یک مطالعه می تواند خطرناک باشد.” ” مدارک و مستندات کافی برای در نظر گرفتن کلسیم برای درمان AMD وجود ندارد. تصور کنید که هر پژوهش مانند یک قطعه پازل است که در نهایت با هم یک تصویر بزرگتر را تشکیل می دهند. ”

اگر چه تحقیقات بیشتری در این زمینه در حال انجام یا برنامه ریزی شده  است، اما چیزی برای نگرانی در مورد مصرف کلسیم در مورد AMD نیست. بیماران باید هر مکمل کلسیم یا برنامه سالم غذایی که به توصیه پزشک خود دارند را ادامه دهند.

“عادت هایی که برای سلامت کلی ما مفیدند، برای سلامتی چشم نیز مفید اند. این بدان معنی است که افرادی که رژیم غذایی غنی از مواد مغذی را مصرف می کنند، ورزش می کنند، و سیگار نمی کشند ،ریسک ابتلا به بیماری ها مختلف مانند AMD در آنها کاهش پیدا می کند ”

آیا باید در زمانی که مبتلا به AMD هستم مکمل کلسیم مصرف کنم ؟

قبل از تغییر رژیم غذایی خود، از جمله اضافه کردن کلسیم بیشتر به وعده های غذایی خود، با پزشک خود صحبت کنید. افراد مبتلا به AMD باید با پزشک خود صحبت کنند که چه زمانی شروع به مصرف مکمل های ویتامین کنند.

نکاتی برای حفظ سلامت چشم

بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های چشم، مانند AMD، حفظ یک شیوه زندگی سالم است. برخی از عادات سالم برای چشم عبارتند از:

  • یک رژیم غذایی سالم که شامل سبزیجات سبز برگ ، میوه ها و دیگر سبزیجات است.
  • عدم مصرق دخانیات
  • تست منظم چشم، به خصوص اگر سابقه خانوادگی AMD یا سایر بیماری های چشم را داشته باشید.

منبع سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | |