فواید روغن ماهی برای خشکی چشم

فواید روغن ماهی برای خشکی چشم : چشمان ما به پوشش سالم اشک نیاز دارد. بدون این روغن کاری ، چشمان ما قرمز ، خراشیده و تحریک پذیر می شوند. این می تواند منجر به بیماری به نام خشکی چشم شود.

خشکی چشم با افزایش سن بیشتر دیده می شود. برخی از زنان در دوران یائسگی ، به دلیل تغییرات هورمونی ، دچار خشکی چشم می شوند. سایر افراد به دلیل زندگی در یک محیط بادی ، خشک یا کار در یک ساختمان با شرایط هوای ثابت ، دچار خشکی چشم می شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب ، دود تنباکو یا سرماخوردگی یا داروهای آلرژی نیز می تواند منجر به خشکی چشم شود.

فواید اسیدهای چرب امگا ۳ چیست؟

به گفته موسسه ملی چشم ، در حالی که اشک و پماد مصنوعی متداول ترین روش های درمانی خشکی چشم هستند ، اما برخی از بیماران با مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ از خشکی چشم راحت می شوند. امگا ۳ به صورت کپسول در دسترس است و با خوردن ماهی سالمون ، ساردین ، ​​شاه ماهی ، ماهی تن ، منهادن یا جگر ماهی می توان به طور طبیعی آن را دریافت کرد.

یک مطالعه گسترده بر روی ۳۲۰۰۰ زن نشان داد کسانی که بیشترین چربی های امگا ۳  را از طریق ماهی را مصرف می کنند در مقایسه با زنانی که غذاهای دریایی کمی مصرف می کنند و یا هیچ نوع دریایی مصرف نمی کنند ، ۱۷ درصد  ریسک کمتری در خشکی چشم دارند. و یک مطالعه در مجله چشم پزشکی بین المللی نتیجه گیری کرد که اسیدهای چرب امگا ۳ “نقش مشخصی برای سندرم خشکی چشم” دارند.

روغن ماهی ممکن است به تسکین خشکی چشم کمک کند

استفانی ماریونو ، سخنگوی آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، به نیویورک تایمز گفت که به نظر می رسد امگا ۳ موجود در روغن ماهی باعث کاهش التهاب می شود. اگر التهاب پلک ها یا سطح چشم خشکی چشم را بدتر کند ، منطقی است که یک مکمل می تواند به مشکل کمک کند. وی گفت: “خشکی چشم کاملاً پیچیده است و هیچ درمانی ندارد.” با این وجود درمان التهاب می تواند برخی از علائم را بهبود بخشد. “

همچنین به نظر می رسد روغن های امگا ۳ عملکرد غدد میبومیا چشم را که باعث تولید قطره چربی اشک می شود ، بهبود می بخشد. عملکرد بهتر این غدد می تواند علائم خشکی چشم را کاهش دهد

غدد میبومیا چیست؟

غدد میبومیا غدد روغنی در امتداد لبه پلک ها هستند که مژه ها در آن یافت می شود. این غدد روغن تولید می کنند که قسمت مهمی از اشک چشم است. لایه روغنی قسمت بیرونی فیلم اشک است که باعث می شود اشک خیلی زود خشک نشود.

تعدادی از مشکلات چشمی می تواند غدد میبومیا را درگیر کند. این شامل :بلفاریت ، خشکی چشم ،سندرم شوگرن می شود.

بیماران مبتلا به سایر بیماری های چشم نیز ممکن است از این مزایا بهره مند شوند. امگا ۳ ممکن است رشد رگهای خونی غیرطبیعی را که در دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و سایر بیماری های شبکیه رخ می دهد ، کاهش دهد تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) مشکلی در شبکیه چشم شما است. زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از شبکیه به نام ماکولا آسیب دیده باشد. با AMD دید مرکزی خود را از دست می دهید…

کدام مکمل روغن ماهی بهترین است؟

برخی افراد ترجیح می دهند اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن ماهی مصرف کنند ، در حالی که دیگران ترجیح می دهند کپسول روغن ماهی را قورت دهند.

از پزشک خود بپرسید آیا مکمل های امگا ۳ برای شما مناسب هستند یا خیر. در این صورت ، پزشک شما می تواند از بین گزینه های موجود در بازار به شما در انتخاب بهترین مکمل با کیفیت کمک کند

.

برچسب ها: | | | |