دیابت و چشم : ۵ چیزی که شاید ندانید

5چیز درمورد دیابت و چشم

۵ چیزی در مورد دیابت و چشم : اگر مبتلا به دیابت هستید ، احتمالاً می دانید که در معرض خطر نابینایی هستید. می دانید کنترل قند خون و نظارت بر A1C برای سلامتی کلی شما بسیار مهم است. اما در اینجا چندین واقعیت در مورد دیابت و سلامت چشم شما وجود دارد که شاید آنها را نمی دانید:

۱-بیشتر بیماری های عمده چشم مربوط به دیابت حدود ۵ تا ۱۰ سال طول می کشد تا ایجاد شوند.

اما این بدان معنا نیست که دید شما در آن سالها ایمن باشد. صدمه به چشمان شما از قند خون کنترل نشده در ابتدا علائمی ندارد. به همین دلیل بسیار مهم است که یک چشم پزشک مرتباً چشم شما را معاینه کند تا قبل بروز آنها مشکلات را پیدا کند

۲- مبتلایان به دیابت ، دو برابر بیشتر از افراد بزرگسال دیگر در معرض ابتلا به آب مروارید هستند.

همچنین در دیابتی ها آب مروارید در سنین پایین تر شروع و در بزرگسالان مبتلا به دیابت سریعتر از افراد فاقد آن پیشرفت می کند. سطح قند خون زیاد باعث ایجاد سلول ها و پروتئین ها در عدسی چشم می شود و باعث ایجاد حالت ابری در عدسی می شود. کنترل دقیق سطح قند خون ممکن است به تأخیر در بروز آب مروارید کمک کند.

زنان باردار مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتر در ابتلا به رتینوپاتی دیابتی و کاهش بینایی هستند.

آنها باید در اوایل بارداری معاینه چشم انجام دهند ، سپس دوباره مطابق نظر چشم پزشک خود معاینات را انجام دهند. اما ، زنانی که در دوران بارداری دچار دیابت می شوند (به نام دیابت حاملگی) به طور کلی در حین بارداری در معرض خطر ابتلا به رتینوپاتی نیستند.

۴- دیابت می تواند باعث ایجاد دوبینی شود.

هنگامی که دیابت به میزان کافی به گردش خون بدن آسیب می رساند ، می تواند منجر به فلج ماهیچه هایی شود که چشم ها را حرکت می دهد. اگر یک یا چند عضله در یک چشم به درستی کار نکنند ، چشم ها با هم کار نمی کنند. مغز به جای یک تصویر دو تصویر را دریافت می کند و باعث ایجاد دوبینی می شود. دوبینی معمولاً چند روز تا چند هفته طول می کشد. کنترل قند خون و مصرف داروی دیابت طبق تجویز می تواند به رفع این مشکل بینایی کمک کند.

۵- افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض عفونت چشمی قرارداند

هنگامی که دیابت به درستی کنترل نشود ، می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و توانایی شما در مبارزه با عفونت را کاهش دهد. این می تواند به التهاب ملتحمه (قرمزی چشم ) و سایر عفونت های چشم منجر شود. برای جلوگیری از عفونت چشم ، میزان قند خون خود را به خوبی کنترل کنید ، دستان خود را اغلب بشویید و چشمانتان را لمس نکنید.

منبع : آکادمی چشم پزشکی آمریکا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |