ایمنی چشم از اشعه UV در تابستان

عینک آفتابی uv تابستان و آب

همه ما از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود استفاده می کنیم اما محافظت از چشمان خود را نیز فراموش نکنید. تابستان به معنای سپری کردن زمان بیشتر در خارج از منزل است و مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطر ابتلا به آب مروارید و رشد بافت سلولی روی چشم از جمله سرطان می تواند را افزایش می دهد. همین خطر در هنگام استفاده از تخت های مخصوص برنزه کردن ( سولاریوم ) نیز وجود دارد ، بنابراین حتماً از چشمان خود در برابر نور UV داخل این دستگاه نیز محافظت کنید.

بازتابش نور خورشید از سطح آب می تواند باعث فوتوکراتیت ( آفتاب سوختگی قرینه چشم ) شود ، همین وضعیت در برف کوری – بازتابش نور خورشید از سطح برف که موجب آسیب به چشم می شود – نیز می باشد. از مکان های مشابه که موجب همین وضعیت می شود می توان کنار ساحل و کنار استخر های رو باز را می توان نام برد.

مایکل کوتریب دکتر جراح چشم ، می گوید: “اشعه ماوراء بنفش ، چه از طریق نور طبیعی خورشید و چه پرتوهای مصنوعی داخلی ، می تواند به بافت های سطح چشم و همچنین قرنیه و عدسی آسیب برساند.” “متأسفانه ، بسیاری از افراد از خطرات ناشی از اشعه ماوراء بنفش آگاه نیستند. با زدن عینک آفتابی مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش ، می توانید با خیال راحت از تابستان لذت ببرید و در عین حال خطر ابتلا به بیماری های چشم و تومورهای چشم را نیز کاهش دهید.” زدن عینک آفتابی مناسب برای محافظت از چشمان در برابر سالها در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفتن ضروری است و بسیار مهم است که این کار از زمان کودکی انجام بگیرد.

طبق یک بررسی ملی که توسط آکادمی چشم پزشکی آمریکا انجام شده است ، فقط در حدود نیمی از افرادی که عینک آفتابی دارند  قبل از خرید ، میزان اشعه ماوراء بنفش را بررسی می کنند. خبر خوب این است که به راحتی می توانید از خود محافظت کنید.برای انتخاب آگاهانه ، آکادمی چشم پزشکی آمریکا موارد زیر را توصیه می کند:

عینک آفتابی را با عنوان “محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ۱۰۰٪” بپوشید: فقط از عینکهایی استفاده کنید که هر دو اشعه UV-A و UV-B را مسدود کرده و دارای برچسب UV400 یا ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند.

انواع عینک هایی استفاده کنید که به طور کامل چشم را بپوشاند تا از اطراف آن اشعه خورشید با چشم در تماس نباشد.اگر لنزهای تماسی که ضد اشعه ماوراء بنفش شده است ، می پوشید ، همچنان به عینک آفتابی نیاز دارید.

کلاه و محافظت نور خورشید

یک کلاه به همراه عینک آفتابی خود بپوشید. کلاه های پهن بهترین هستند.

مواظب کودکان باشید: بهتر است کودکان را در طول روز از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هر زمان که در معرض آفتاب هستند ، عینک آفتابی و کلاه می پوشند.

بدانید که ابرها نور ماوراء بنفش را مسدود نمی کنند: پرتوهای خورشید می توانند از مه و ابرها عبور کنند. آسیب آفتاب به چشم می تواند در هر زمان از سال و نه فقط در تابستان رخ دهد.

در شرایط شدید اشعه ماوراء بنفش بسیار مراقب باشید: نور خورشید در اواسط روز تا اوایل بعد از ظهر ، در ارتفاعات بالاتر و در صورت بازتابش  از سطح  آب ، یخ یا برف شدید است.

با استفاده از این نکات ساده ، شما و خانواده می توانید ضمن محافظت از بینایی ، از خورشید تابستان با خیال راحت لذت ببرید.

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |