آنچه باید درباره سرم های رشد مژه بدانید

سرم های رشد مژه

لاتیس ( Latisse ) یک داروی (از جمله سرم های رشد مژه) تأیید شده توسط FDA است (محلول چشمی بیناتوپروست ، ۰٫۰۳٪) که برای بلندتر ، ضخیم تر و پرمژه تر شدن است. این ماده اصلی همان داروی گلوکوم به نام لومیگان ( Lumigan ) است.

برخی از افراد که از لومیگان برای بیماری گلوکوم استفاده می کردند با کمال تعجب متوجه شدند که مژه های کامل تر و تیره ای پیدا کرده اند.

این اثر مطلوب الهام بخش استفاده از دارو برای اهداف آرایشی شده است. با این حال ، لاتیس ( Latisse ) می تواند باعث برخی از اثرات نامطلوب شود . برخی از افراد دچار قرمزی و سوزش چشم یا تیرگی پلک چشم می شوند. این اثرات پس از قطع مصرف دارو از بین می روند. تیره شدن عنبیه (قسمت رنگی چشم) نیز گزارش شده است و این عارضه جانبی قابل برگشت نیست.

برای استفاده از لاتیس ( Latisse ) یک نسخه پزشکی لازم است.

راهروهای زیبایی پر از سرمهای بدون نسخه وعده داده شده برای تقلید از اثرات لاتیس ( Latisse ) هستند. اما تفاوتهای مهمی وجود دارد. نخست آنکه ترکیباتی که در لاتیس هست در آنها وجود ندارد و دوم آنکه این سرم های بدون نسخه از طرف FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا)آزمایش نشده اند ، ایمنی و اثرات آنها نیز مشخص نیست. لاتیس ( Latisse ) تنها سرم رشد مژه در حال حاضر است که توسط FDA تأیید شده است.

برای استفاده از لاتیس ( Latisse ) یک نسخه پزشکی لازم است. اگر بیماری چشمی مانند گلوکوم ، ورم ماکولا یا التهاب چشم دارید ، یا در مورد تأثیرات لاتیس ( Latisse ) بر سلامت چشم خود سؤالی دارید ، از چشم پزشک خود سوال کنید. برای جلوگیری از عوارض جانبی ، دستورالعمل های دارو را با دقت دنبال کنید.

نکاتی در مورد استفاده از Latisse:

لاتیس ( Latisse ) برای افراد زیر ۱۸ سال مورد تأیید نیست. همچنین برای خانم های باردار یا شیرده توصیه نمی شود.
از آنجا که این یک داروی نیاز به نسخه است ، لاتیس نباید توسط شخصی به جز شخصی که برای او تجویز شده استفاده شود.

اگر لنزهای تماسی دارید ، قبل از استفاده از لاتیس ( Latisse ) ، آنها را بیرون بیاورید. بعد از استفاده از دارو ۱۵ دقیقه صبر کنید قبل از اینکه لنزهای تماسی را به چشم خود برگردانید.
از اعمالکننده یکبار مصرفی که برای این دارو است، استفاده مجدد نکنید و با قرار دادن نوک بطری با هر سطح دیگری ، بطری را آلوده نکنید ، زیرا این ممکن است منجر به عفونت جدی چشم شود.

در صورت ایجاد تغییرات جدید در چشم ، کاهش ناگهانی بینایی ،داشتن جراحی چشم پیش رو و یا ایجاد هرگونه واکنش چشمی ، بلافاصله با چشم پزشک خود تماس بگیرید. فقط یک چشم پزشک برای ارزیابی واکنش ها و شرایط خاص شما آموزش پزشکی لازم را دارا است .

منبع و مطالعه بیشتر

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |