آلزایمر و زوال عقل: نکاتی برای ویزیت چشم پزشک

چشم - افراد مسن

آلزایمر و زوال عقل: نکاتی برای ویزیت چشم پزشک : اگرشما مراقبت از یک عزیز که دچار زوال عقل یا آلزایمر است هستید، احتمالاً از پزشک آنها سوالات زیادی دارید و زمان زیادی ندارید. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از قرارهای پزشکی ، این نکات را از چشم پزشک ، پزشک متخصص یا جراح چشم در نظر بگیرید.

برنامه هوشمند

قرار ملاقات ها را در مواقعی که عزیز بیمارتان در بهترین حالت باشد قرار دهید و یا وقت هایی را که مطب پزشک کمتر شلوغ است ، در نظر بگیرید. اگر مسئله آنها پیچیده است و یا اینکه با چندین موضوع سر و کار دارید ، بهتر است به جای پرداختن به همه مسائل در یک بازدید ، نیاز به مراجعه بیشتر به مطب داشته باشید.

آماده باشید

لیستی از موضوعاتی را که می خواهید با پزشک به آنها بپردازید تهیه کنید. لیستی از تمام داروهای مصرفی از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل ها را تهیه کنید.

آلزایمر و زوال عقل: نکاتی برای ویزیت چشم پزشک

یادداشت کنید

کاغذ و قلم را بیاورید تا بتوانید اطلاعات را از پزشک یادداشت کنید. همچنین ممکن است مکالمه را ضبط کنید تا بعداً دوباره به آن گوش فرا دهید. اگر چیزی متوجه نشدید، درخواست توضیح بیشتر دهید.

خاص باشید

برای پاسخ به سوالات در مورد علائم و رفتاربیمار آماده باشید. آیا شما متوجه تغییراتی در سلامتی آنها شده اید؟تغییر کیفیت دید ؟ چه زمانی تغییرات آغاز شد؟ در صورت تجویز دارو ، دقیقاً بدانید چه ساعتی از روز و چه مقدار از دارو باید مصرف شود. بپرسید که چرا این دارو تجویز می شود و چه مدت طول می کشد تا علائم بهبودی را مشاهده می کنید. همچنین ، چه عوارض جانبی ممکن است رخ دهد.

پس از قرار ملاقات ، این نکات را از انجمن آلزایمر درباره نحوه برقراری ارتباط همراه با دلسوزی به یاد داشته باشید:

  • توضیحات کوتاه و یک جمله ای بدهید.
  • برای درک مطلب زمان زیادی بگذارید و سپس آن را سه برابر کنید.
  • دستورالعمل ها یا جملات را دقیقاً یکسان تکرار کنید.
  • “اما” را از واژگان خود حذف کنید. عبارت “با این وجود” را جایگزین کنید .
  • از اصرار بپرهیزید. بعدا دوباره تلاش کنید.

منبع سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |