۲۰ باور نادرست در مورد چشم و بینایی قسمت دوم

باورهای نادرست در مورد چشم و بینایی قسمت دوم

در ادامه ۱۰ باور نادرست در مورد چشم و بینایی را خواهیم داشت. برای خواندن قسمت اول این مقاله به روی این لینک کنید

باور نادرست۱۱- خواندن در نور کم برای چشم شما مضر است.

خواندن در نور کم به چشمان شما آسیب نمی رساند. اما نور مناسب می تواند دیدن آنچه را که می خوانید راحت تر کند . همچنین چشم شما را از خستگی سریعتر باز دارد.

باور نادرست ۱۲- استفاده از رایانه می تواند به چشمان شما آسیب برساند.

نگاه به صفحه رایانه به چشم شما آسیب نمی رساند . اما انجام این کار بدون وقفه می تواند به فشاربه چشم ، خستگی چشم یا خشکی چشم منجر شود. با نگاه کردن به بالا یا در فضای اتاق ، هر ۲۰ دقیقه چشم خود را استراحت دهید. مرتباً پلک بزنید تا چشمتان مرطوب شود و از اشک مصنوعی برای تقویت رطوبت استفاده کنید.

باور نادرست ۱۳- افرادی که از عینک استفاده می کنند در صورت خواندن متن ریز یا انجام کارهای زیاد که فاصله نزدیکی به چشم دارند ، چشمان خود را خراب می کنند.

خواندن و کارهای دقیق باعث فرسودگی چشم نمی شود. اما آنها می توانند به چشمان شما فشار بیاورند و آنها را خسته کنند. استراحت دوره ای با نگاه به دور یا نگاه کردن به بالا می تواند به شما کمک کند.

باور نادرست ۱۴- استفاده از عینک یا لنز تماسی شما را به آن وابسته می کند.

استفاده از عینک باعث بدتر شدن بینایی یا منجر به بیماری چشم نمی شود. اگر به عینک برای دیدن اجسام با فاصله یا مطالعه نیاز دارید ، استفاده از آن برای جلوگیری از خستگی چشم و اطمینان از بهترین دید ممکن بسیار مهم است.

باور نادرست ۱۵- استفاده از عینک های اشتباه به چشمان شما آسیب می رساند.

استفاده از عینک با تجویز نادرست به چشم شما آسیب نمی رساند ، اما ممکن است باعث خستگی شما شود و باعث ایجاد کبودی یا تیرگی شود و یا باعث سردردتان شود. وقتی عینک را برمی دارید این ها باید از بین برود.

باور نادرست ۱۶- اختلالات یادگیری ناشی از مشکلات چشمی است.

اختلالات یادگیری به دلیل مشکلاتی در نحوه پردازش مغز درمورد مشاهده یا شنیدن ایجاد می شود. علائم ناتوانی در یادگیری شامل اشکال در یادگیری خواندن و نوشتن ، نمرات ضعیف در ریاضیات یا مشکل در سازماندهی افکار و اطلاعات است. بعضی اوقات می توان بینایی ضعیف را با ناتوانی یادگیری اشتباه گرفت. اگر متوجه شدید کودک شما در مدرسه درگیر مشکل است ، از طریق یک متخصص یادگیری و یک ارائه دهنده مراقبت از چشم – مانند چشم پزشک – کودک را بررسی کنید.

باور نادرست ۱۷- از دست دادن بینایی بخشی اجتناب ناپذیر از پیری است.

بسیاری از مشکلات بینایی که با افزایش سن افراد ایجاد می شوند قابل درمان هستند.در پیرچشمی ، که دید اشیا نزدیک از دست می رود و آب مروارید هر دو می تواند اصلاح شود تا به بزرگسالان اجازه دهد دوباره به وضوح ببینند . انجام معاینات چشمی به صورت سالانه مهم است تا تهدیدهای برگشت پذیر و دائمی بینایی ، مانند گلوکوم یا تخریب ماکولا تشخیص داده شود. اغلب اوقات ، درمان زودهنگام می تواند باعث کاهش یا جلوگیری از نابینایی شود.

باور نادرست ۱۸- آب مروارید قبل از برداشتن باید “رسیده” باشد.

آب مروارید به محض اینکه بینایی شما را به خطر بیندازد ، برداشته می شود. به لطف پیشرفت های مدرن در عمل جراحی آب مروارید ، اکنون می توان عدسی را به محض تار شدن از چشم خارج کرد. همینکه خواندن متون ریز یا علائم خیابانی را دشوار کند برای جراحی کافی است.

باور نادرست ۱۹ – چشم قابل پیوند است.

امروزه پیوند چشم کامل امکان پذیر نیست زیرا این اندام پیچیده توسط عصب بینایی به مغز شما متصل است. عصب بینایی از بیش از ۱ میلیون رشته کوچک عصبی تشکیل شده است. به محض برش این رشته های عصبی ، دیگر نمی توان آنها را وصل کرد. با این حال ، چشم پزشکان می توانند قرنیه را که قسمت شفاف جلوی چشم است را پیوند بزنند.

باور نادرست ۲۰- همه چشم پزشکان یکسان هستند.

چشم پزشک فارغ التحصیل دانشکده پزشکی است که حداقل ۱۲ سال آموزش از جمله ۴ سال دانشگاه و حداقل ۸ سال آموزش پزشکی پس از تحصیل دارد.

چشم پزشکان تنها ارائه دهندگان مراقبت از چشم در سراسر جهان هستند که مجاز به پزشکی و جراحی هستند و همچنین در تحقیقات علمی در مورد علل و معالجه بیماری های چشم و اختلالات بینایی نقش دارند.

یک بینایی سنج -optometrist- حداقل ۳ سال تحصیل در دانشگاه و ۴ سال دوره بینایی سنجی را گذرانده و مجوز انجام معاینات چشم و آزمایش بینایی ، تجویز و پخش لنزهای اصلاحی ، تشخیص برخی ناهنجاری های چشم و تجویز دارو برای برخی بیماری های چشمی را دارد.

عینک ساز، شغلی است که متناسب با شماره چشم یا نسخه لنز تماسی نوشته شده توسط چشم پزشک یا بینایی سنج را تهیه ، اندازه گیری و ارائه می کند.

گرچه یک عینک ساز پزشک چشم نیست ، اما آنها یک دوره ۲ ساله در چشم پزشکی یا ۶۰۰۰ ساعت کارآموزی را می گذرانند. – البته اینها در مورد ایالت متحده است ممکن است در ایران قوانین و سطح آموزش مورد نیاز فرق داشته باشد- مترجم

اگر در مورد چشم یا بینایی خود سوال یا نگرانی دارید ، حتما با چشم پزشک صحبت کنید.

منبع

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |