کم بینایی در دوران کودکی

کم بینایی در دوران کودکی به اختلال بینایی در یک فرد زیر ۲۱ سال گفته می شود که با درمان های پزشکی یا جراحی یا عینک های معمولی قابل اصلاح نیست. کودک می تواند با کم بینایی (مادرزادی) متولد شود یا در دوران کودکی دچار افت بینایی شود. کاهش بینایی می تواند به دلیل بیماری یا آسیب به چشم یا نواحی بینایی مغز ایجاد شود.

کم بینایی ممکن است در کودک مشهود نباشد ، زیرا علائم ممکن است به سایر شرایط جسمی یا ژنتیکی نسبت داده شود. همه کودکانی که رشد آنها غیرمعمول است باید به محض مشکوک شدن به تأخیر در رشد کودک ، والدین یا سرپرستان ، به پزشک چشم با تجربه در ارزیابی و درمان بینایی کودکان مراجعه کنند. معاینات منظم پزشکی چشم توسط چشم پزشک برای تشخیص زود هنگام بیماری های چشم مهم است. شناسایی شرایط قابل درمان بسیار مهم است.

کم بینایی به این معنی نیست که کودکان نمی توانند یاد بگیرند ، اما ممکن است به این معنی باشد که آنها باید به روشی دیگر یاد بگیرند. کودکی با کم بینایی ممکن است به وسایل تقویت کننده بینایی ، تغییر در کلاس یا تدریس متناسب با نیازهای خود نیاز داشته باشد. خدمات شامل مداخله زودهنگام برای کودکان زیر ۳ سال ، کاردرمانی و معلمان دانش آموزان دارای اختلال بینایی (TVI) برای کودکان سنین مدرسه است. این منابع می تواند به کودکان کمک کند تا در کلاس موفق شوند و استقلال آنها را ارتقا دهند.

تجربه اختلال بینایی دوران کودکی

تأیید و آگاهی ازغم ، عصبانیت و ناامیدی کودکان و خانواده آنها پس از تشخیص اختلال بینایی دائمی  بسیارمهم است. دسترسی به خدمات توانبخشی بینایی ، معلمان مخصوص دانش آموزان دارای اختلال بینایی و مشاوره مناسب به خانواده و کودک کمک می کند. مشاوره و یک گروه پشتیبانی خوب می تواند به یک خانواده و کودک کمک کند تا دریابند که ارزش فردی و کیفیت زندگی صرفاً به بینایی بستگی ندارد. تلاشی که لازم است برای یادگیری نحوه استفاده بهینه از بینایی باقی مانده کودک داشته باشید ارزشش را دارد.

مشارکت داشتن

خانواده ها و فرزندان نباید خود را منزوی کنند. ادامه درگیری با فعالیت های اجتماعی ، داوطلبانه و مدرسه ای (از جمله ورزش) مهم است. بسیاری از کمپ های ویژه ، ورزش های سازگار و فعالیت های مرتبط با آموزش برای کودکان کم بینا در دسترس است.

منبع مقاله

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |