کرونا و دیابت : در زمان همه گیری نباید درمان دیابت را نادیده گرفت

کرونا و دیابت

کرونا و دیابت : مبتلایان به دیابت که مبتلا به کرونا می شوند بیش از سایرین دچار نوع شدید بیماری و مرگ می شوند. هیچ پاسخ ساده ای در مورد چرایی وجود ندارد. اما می دانیم که بهترین دفاع در برابر COVID-19 شدید ، مدیریت خوب دیابت است. این به این معنی است که قند خون خود را از طریق رژیم غذایی و ورزش کنترل کنید ، به ویزیت های منظم پزشک بروید و طبق دستورالعمل داروها را مصرف کنید.

داده ها حیرت آور است. یک پژوهش نشان داده که خطر مرگ ناشی از کرونا برای افراد دیابتی نوع ۱ تقریباً ۳ برابر و برای نوع ۲ تقریباً دو برابر بیشتر از افراد غیر دیابتی است. داده های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) نشان می دهد که در میان افراد زیر ۶۵ سال که از ویروس کرونا مردند ، حدود نیمی از آنها دیابت داشتند.

پیشگیری بهترین برنامه اقدام برای افراد دیابتی است

این برنامه با دنبال کردن برنامه مراقبت ازسوی پزشک اولیه آنها برای مدیریت دیابت و حفظ سطح قند خون سالم آغاز می شود. داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم و عدم استعمال سیگار و دخانیات یکی از گزینه های حیاتی برای دیابت به خوبی مدیریت شده است.

همانطور که بازدیدهای سالانه از چشم پزشک مهم است. معاینات جامع چشم برای تشخیص به موقع عوارض تهدید کننده بینایی مانند رتینوپاتی دیابتی بسیار مهم است. شما می توانید رتینوپاتی دیابتی داشته باشید و از آن اطلاع نداشته باشید. این به این دلیل است که در مراحل اولیه اغلب علائمی ندارد. در صورت عدم کنترل و درمان ، بیماری های چشم مانند رتینوپاتی دیابتی ، آب مروارید یا گلوکوم می توانند بدتر شوند ، در نتیجه عواقب جدی مانند نابینایی را به همراه داشته باشد.

کرونا و دیابت : آیا نگران بازدید از مطب چشم پزشک خود در طول همه گیری هستید؟

چشم پزشکان روشهای جدیدی را برای محافظت از بیماران و کارکنان خود در برابر کووید ۱۹ تدبیرکرده اند اگر سوال یا نگرانی دارید ، با یک چشم پزشک تماس بگیرید. چشم پزشک شما آنچه برای شما مناسب تر است را توصیه می کند.

کرونا و دیابت : دستان خود را مرتبا بشویید

توصیه های وزارت بهداشت را در مورد چگونگی محافظت از خود و دیگران در برابر COVID-19 دنبال کنید

دستان خود را مرتبا بشویید. حداقل به مدت ۲۰ ثانیه از آب و صابون استفاده کنید به خصوص پس از حضور در یک مکان عمومی ، یا پس از دمیدن بینی ، سرفه یا عطسه.

از تماس نزدیک خودداری کنید. داخل خانه: از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید. خارج از خانه: ۶ فوت – تقریبا ۲ متر – فاصله بین خود و افرادی که در خانه شما زندگی نمی کنند قرار دهید. به یاد داشته باشید که برخی از افراد بدون علائم ممکن است ویروس را گسترش دهند.

ماسک بزنید وقتی اطراف دیگران هستید ، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانید. ماسک ها از ابتلا به ویروس یا شیوع آن جلوگیری می کنند.

تمیز و ضد عفونی کنید. سطوح غالباً لمس شده را روزانه تمیز کنید. این شامل میز ، دکمه های در ، کلیدهای روشنایی ، میزهای پیشخوان ، دستگیره ها ، میز ، تلفن ها ، صفحه کلید ، توالت ، شیر آب و سینک است.

سلامتی خود را روزانه کنترل کنید. برای علائم هوشیار باشید. مراقب تب ، سرفه ، تنگی نفس یا سایر علائم COVID-19 باشید.

تزریق آنفولانزا انجام دهید. در حالی که دریافت واکسن آنفولانزا در برابر COVID-19 محافظت نمی کند ، مزایای مهم بسیاری از جمله کاهش خطر بیماری آنفولانزا ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ وجود دارد. همچنین ، اینکار باعث صرفه جویی در منابع مراقبت های بهداشتی برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا هم می شود.

مبنع

برچسب ها: | | |