چشم و تشخیص آلزایمر : مشکلات شایع چشمی که احتمال تشخیص بیماری آلزایمر را افزایش می دهد

چشم و تشخیص آلزایمر

چشم و تشخیص آلزایمر : تحقیقات جدید یک رابطه جالب بین سلامت چشم و سلامت مغز را نشان می دهد و می تواند به غربالگری بیماری آلزایمر کمک کند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که افرادی که دچار دژنراسیون ماکولا ، گلوکوم یا رتینوپاتی دیابتی هستند ، بیشتر از افراد فاقد این شرایط مبتلا به بیماری آلزایمر هستند. هر سه این شرایط تخریبی هستند – به این معنی که با گذشت زمان بدتر می شوند. و هر سه با افزایش سن شیوع بیشتری دارند

مطالعه ۲۰۱۸ ، از دانشگاه واشنگتن و موسسه بهداشتی Kaiser Permanente Washington ، یک نمونه تصادفی از افراد ۶۵ سال به بالا را برای مدت پنج سال ردیابی کردند. شرکت کنندگان با یک یا چند مورد مشکلات بینایی از چشم ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر بودند.

محققان این تفاوت را “ظریف” ننامیدن.

این مطالعه به بررسی چرایی ابتلا به زوال عقل در افراد با این مشکلات چشمی نپرداخت. علت و معلول را اثبات نکرد. این ارتباط را نشان می داد. هنوز بسیاری از افراد مبتلا به بیماری چشمی وجود دارند که در طول دوره مطالعه به بیماری آلزایمر مبتلا نشده اند.

“از دیدگاه بیمار ، من نمی خواهم که مردم فکر کنند ،” اوه ، من نه تنها بینایی خود را از دست می دهم ، بلکه به آلزایمر نیز مبتلا می شوم. ” این لزوماً اینگونه نیست. “

دکتر گارگ گفت: این مطالعه نحوه اتصال چشم به بقیه بدن – از جمله مغز – را نشان می دهد و می تواند دریچه مفیدی برای سلامت عمومی باشد.

وی گفت: عصب بینایی که چشم ها را به مغز متصل می کند ، اساساً بافت مغزی است. شبکیه که نور را به بینایی تبدیل می کند نیز بافت مغزی است.

تحقیقات قبلی با موش ها نشان داد که تصاویر شبکیه می تواند به شناسایی بیماری آلزایمر کمک کند. بنابراین دکتر گارگ تعجب نمی کند که بیماری های چشم به بیماری های مغز مربوط می شود.

“هرچه بیشتر این روابط را درک کنیم ، بهتر می توانیم با بیماران و همکارانمان ارتباط برقرار کنیم و قادر به مراقبت از بیماران خود به طور کلی و نه فقط از چشم آنها هستیم.”

دکتر گارگ گفت . نتیجه ای که از این تحقیق گرفته شده این است که چشم پزشکان در صورت تشخیص بیماری تخریب چشم بهتر می توانند با پزشک مراقبت های اولیه بیمار ارتباط برقرار کنند. این ارتباط می تواند به کل تیم مراقبت های بهداشتی کمک کند تا نسبت به علائم زوال عقل هوشیارتر باشند. هیچ درمانی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد . اما برخی از داروها و مداخلات در سبک زندگی ممکن است به افراد مبتلا به بیماری کمک کند تا عملکرد طولانی تری داشته باشند.

نتایج این مطالعه همچنین به اهمیت معاینات منظم چشم توسط چشم پزشک اشاره دارد. این شرایط چشمی معمولاً تا زمانی که پیشرفته نشوند علائمی ندارند . اما در هنگام معاینه توسط چشم پزشک قابل مشاهده هستند. آکادمی چشم پزشکی آمریکا معاینه اولیه چشم توسط چشم پزشک را از سن ۴۰ سالگی توصیه می کند.

منبع آکادمی چشم پزشکی آمریکا

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |