پیرچشمی و دیگر مشکلات چشم در بزرگسالان ۴۰ تا ۶۵ سال

سلامت چشم برای بزرگسالان 40 تا 65

پیرچشمی و دیگر مشکلات چشم در بزرگسالان : میان سالهای ۴۰ تا ۶۵ سال، چشمهای ما میتوانند تغییرات قابل توجهی را تجربه کنند ، معمول ترین تغییری که بیشتر مردم متوجه میشوند، نیاز به دور نگه داشتن مطالب از چشمهایشان برای خواندن میباشد.

این مشکل پیرچشمی نامیده میشود، تقریبا هرکسی افزایش پیرچشمی را تجربه میکند، این مشکل معمولا از اواخر دهه ی سوم تا اواسط دهه ی چهارم زندگی شروع میشود. انعطاف پذیری عدسی های چشم (قرار گرفته پشت مردمک چشم) در گذر سن کمتر میشود و خواندن و انجام بقیه کارهای مرتبط را سخت تر میکند.

اگر پیرچشمی درمان نشود ممکن است باعث خستگی زودرس چشم و یا ایجاد سردرد شود. بیشتر مردم برای کنار آمدن با پیرچشمی نیاز به عینک مطالعه و یا دیگر روشهای اصلاح بینایی دارند. همچنین ممکن است کسانیکه جراحی آب مروارید انجام داده اند(معمولا مدتی بعد)از لنز های داخل چشم (IOLs)اصلاح شده برای پیرچشمی استفاده کنند.

علائم اولیه بیماری چشم را زود هنگام تشخیص دهید

پیرچشمی و دیگر مشکلات چشم در بزرگسالان : در حال حاضر از هر سه فرد ۶۵ سال به بالا یک نفر به بیماری اختلالات بینایی دچار است. با اینحال علائم اولیه این بیماریها قابل تشخیص در میانسالی میباشد، هر چند ممکن است بلافاصله قابل تشخیص نباشد. هرچه زودتر این بیماریها تشخیص داده شود و زودتر درمان شروع شود، شانس حفظ بینایی خوب بالاتر میرود. این خیلی مهم است که همه مردم در سن ۴۰ سالگی یک معاینه چشم اساسی انجام دهند حتی کسی که هیچ علامت و یا عامل خطر احتمالی برای بیماری چشم ندارد.

یک آزمون اساسی علائم آب مروارید، نابینایی تدریجی دیابتی، بیماری شبکیه و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن (یک بیماری چشمی است که می تواند بینایی مرکزی را که برای فعالیت هایی مانند خواندن و رانندگی نیاز دارید ، تار کند) را پیدا میکند. افراد دیابتی و پیش دیابتی(دیابت نیست ولی هشداری جدی قبل از ابتلا به دیابت تلقی میشود) که نیاز به آزمونهای سالانه ی چشم دارند و با دکتر برای کنترل وزن، قند خون، فشار خون و کلسترول کار میکنند.
چشم پزشک شما آزمونهای بعدی را بر اساس سابقه خانوادگی و نتیجه ی آزمونهای اولیه به شما توصیه میکند.

برچسب ها: