پف زیر چشم

puffy eyes

چیزی که ما اغلب ” پف زیر چشم ” می نامیم، یک مشکل رایج است و یک نوع از آن، اغلب همراه فرایند پیری می باشد.

علت پف زیر چشم چیست؟

همانطور که ما مسن تر میشویم، بافتهای اطراف چشم به تدریج تضعیف و شل می شوند. این ضعیف شدن پوست باعث می شود که چربی به نقاط پایین تر پشت پلک زیرین برسد، و این باعث می شود که آنها پف کرده و متورم شوند. مایعات نیز همچنین می تواند در این منطقه جمع شوند و ظاهر متورمی را ایجاد کنند.

تیره شدن زیر چشم نیز ممکن است به سبب تورم ، پف و همچنین کهولت سن ایجاد شود.

دیگر علت ها :

• خواب ناکافی
  • استعمال دخانیات
  • آلرژی ها
  • تجمیع مایعات (اغلب پس از بیدار شدن، یا بعد از خوردن غذای شور)
  • ارثی

اگرچه که داشتن پف یا تیرگی زیر چشم ممکن است خوشایند به نظر نرسد،اما معمولا بی ضرر است. با این حال، اگر تورم ناحیه زیر چشم دچار درد، خارش، قرمزی یا بعد مدتی از بین نرفت ، به چشم پزشک مراجعه کنید.

چه کاری می توانید برای تورم زیر چشم انجام دهید؟

درمان های خانگی

بعضی از درمان های خانگی می تواند به کاهش یا از بین بردن پف زیر چشم و سیاهی زیرچشم کمک کند. در زیر چند نکته را می آوریم :

استفاده از کمپرس آب سرد . حوله ایی تمییز را با آب سرد مرطوب کنیدو آن را چند دقیقه به آرامی بر روی اطراف چشم قرار دهید. موقع کمپرس صاف بشینید.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی می خوابید . اکثر کارشناسان روزانه هفت تا نه ساعت خواب را توصیه می کنند.

موقع خواب کمی سرتان را بالا تر بیاورید. این کار باعث عدم انباشتن مایعات زیر چشم می شود. برای این کار چند اینچ زیر سر خود را بالاتر بیاورید می توانید به اضافه کردن یک بالشت دیگر زیر سرتان این کار را انجام دهید ( مترجم همان طور که گفته شد کمی – میزان بالشت ایرانی نیست !)

سعی کنید از نوشیدن مایعات قبل از خواب پرهیز کنید و نیز میزان نمک را در رژیم غذایی خود کنترل کنید این کار سبب کاهش تجمیع مایعات در زیر چشم شما می شود

سیگار و دخانیات را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند منجر به کاهش سریع کلاژن پوست شود. این باعث می شود پوست ظریف زیر چشم شما حتی نازک ترشود ، همچنین منجر به قابل مشاهده تر شدن رگ های خونی می شود.

سعی کنید علائم آلرژی خود را کاهش دهید. اجتناب از چیزهایی که باعث آلرژی شما می شود در هر زمان که می توانید. با پزشک خود درباره داروهای آلرژیک صحبت کنید.

از لوازم آرایشی استفاده کنید. برای پوشش تیرگی زیر چشمان خود از سایه چشم استفاده کنید.

درمان های پزشکی برای پف زیر چشم

تعدادی از درمان های پوستی برای کاهش پف زیر چشم وجود دارد. این درمان ها شامل لیزر ، داروهای شیمیایی می شوند. این درمان ها برای سفت کردن پوست، بهبود و کاهش ظاهر پف زیر چشم طراحی شده اند. اگر می خواهید بیشتر در مورد این گزینه های درمان بدانید با چشم پزشک خود صحبت کنید.

درمان با جراحی پلک

یک نوع جراحی زیر پلک وجود دارد که بلفاروپلاستی نام دارد . این جراحی با توجه به علت تورم چشم می تواند باعث از بین رفتن تورم زیر چشم شوند . در طول این حراحی سرپایی ، جراح یک شکاف زیر مژه یا داخل پلک پایین ایجاد می کند. جراح از طریق این برش چربی اضافی را از بین می برد و گاهی پوست اضافی را نیز برداشته و سپس برش ها را با بخیه های ریز می بندد

منبع برگرفته از سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

برچسب ها: | |