ویاگرا و بینایی عوارض وتوصیه ها

ویاگرا و بینایی

ویاگرا و بینایی : سیلدنافیل که تحت نام تجاری Viagra فروخته می شود ، برای مردانی که اختلال نعوظ دارند بی خطر محسوب می شود. اما در دوزهای زیاد ، این دارو می تواند اثرات ماندگار بر روی بینایی داشته باشد. این نتیجه نهایی گزارشی است که در این ماه در مجله Frontiers in Neurology منتشر شده است.

پیشنهاد می شود با ۵۰ میلی گرم سیلدنافیل شروع کنید ، سپس در صورت نیاز دوز را بالا یا پایین آورید. اما مردان در این مطالعه دارو را بدون نسخه و در بالاترین دوز توصیه شده مصرف کردند: که ۱۰۰ میلی گرم بود .

پژوهشگران ترکیه ایی گزارش می دهند همه اختلالات بینایی اعم از : از حساسیت به نور و تاری دید تا کور رنگی با دیدن هرچیز به رنگ آبی ، مدتها پس از بین رفتن اثرات مورد نظر دارو ادامه داشته است. برای برخی از مردان ، نقص بینایی تا سه هفته ادامه داشت.

ارتباط ویراگرا با بینایی

ویاگرا با خاموش کردن آنزیمی به نام فسفودی استراز ۵، جریان خون به آلت تناسلی را بیشتر می کند – و باعث ایجاد نعوظ می شود. اما در این فرایند ، دارو با یک آنزیم مرتبط در سلول های شبکیه نیز ترکیب می شود. به گفته متخصصان ، در دوزهای زیاد ، این می تواند به طور دائمی به شبکیه آسیب برساند.

عوارض جانبی اغلب در مردان با سایر مشکلات اساسی سلامت بروز می کند. داروهای نقص نعوظ به نوروپاتی ایسکمیک نوری گره خورده است ،که از بین رفتن ناگهانی و دائمی بینایی ناشی از قطع جریان خون به عصب بینایی است. این بیشتر در مردان با فشار خون بالا یا بیماری قلبی شایع است. مردانی که دارای عصب بینایی غیرطبیعی یا بیماری ارثی به نام رتینیت پیگمنتوزا هستند نیز هنگام مصرف داروهای اختلال نعوظ مستعد ابتلا به مشکلات بینایی هستند.

توصیه به آقایان: بیشتر بهتر نیست

مطالعه جدید اولین دلیلی نیست که دوزهای زیاد سیلدنافیل خطر بروز مشکلات بینایی را افزایش می دهد. سال گذشته ، محققان در ماساچوست مردی را که پس از مصرف کل بطری سیلدنافیل مایع ، دچار کاهش بینایی ، از جمله لکه های “شکل دونات” در بینایی وی بودند ، گزارش کردند. این اختلال حداقل دو ماه به طول انجامید. اما این چنین موارد نادر است.

هر دوز سیلدنافیل می تواند باعث کمردرد موقتی ، سردرد ، حالت تهوع و تغییرات بینایی شود. اما علائم معمولاً بیش از پنج ساعت ادامه ندارند. اینکه چرا برخی از مردان علائم طولانی مدت را تجربه می کنند ، مشخص نیست. سینی کاراارلان ، چشم پزشک ، که نویسنده این گزارش است ، گفت: این احتمال وجود دارد که برای این مردان هضم دارو ، مدت بیشتری از دیگران طول بکشد. این می تواند باعث افزایش غلظت بالای دارو در خون شود.

آیا ویاگرا ارزش خطر دارد؟

در حالی که این گزارش نگرانی های جدیدی را ایجاد می کند ، متخصصان توصیه نمی کنند که از مصرف این دارو جلوگیری شود. یک نکته کلیدی: فقط از داروی ED (مشکل نعوظ) تحت نظارت پزشکی – و با نسخه استفاده کنید. همچنین ، دارو را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید. داروهای تقلبی ، که اغلب به صورت آنلاین فروخته می شوند ، توسط FDA ( سازمان غذا و داروی آمریکا) تنظیم نمی شوند و ممکن است استانداردهای کیفیت و ایمنی را رعایت نکنند.

دکتر آندرو لی ، سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا : “اگر داروی اختلال نعوظ مصرف می کنید ، آگاه باشید که این دارو ها احتمال کمی از بروز عوارض جانبی بینایی یا عوارض جانبی دیگر ، از جمله نوروپاتی ایسکمیک اپتیک ، را دارد. در مورد خطرات و فواید آن از دکتری که برای شما آن را تجویز می کند اطمینان حاصل کنید.

3.2 23 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: