ورود ضد عفونی کننده دست در چشم : آیا خطرناک است؟

hand sanitizer

ورود ضد عفونی کننده دست در چشم : احتمالاً توزیع کننده ای را در فروشگاه های مواد غذایی ، پمپ بنزین ، مدرسه یا محل کار خود مشاهده کرده اید. وجود ضد عفونی کننده در هر گوشه جای تعجب ندارد. تمیز نگه داشتن دستها یک روش مهم و موثر برای جلوگیری از شیوع COVID-19 است.

آیا ضد عفونی کننده دست می تواند به چشم شما آسیب برساند؟

بر اساس یک مطالعه جدید از فرانسه ، استفاده مکرر از ضد عفونی کننده دست در طی همه گیری ممکن است باعث آسیب دیدگی بیشتر کودکان شود. این آسیب بخاطرورود اسپری مایع به داخل چشم یا مالش چشم قبل از تبخیر کامل ضد عفونی کننده است.

چشم پزشک سونال تولی ، سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا ، گفت: “سوزش چشم ناشی از ضدعفونی کننده دست ، نه فقط برای کودکان ، بلکه برای بزرگسالان و کارمندان مراقبت های بهداشتی نیز یک نگرانی شناخته شده است.”

معمولاً فقط مقدار کمی مایع ضدعفونی کننده دست به داخل چشم وارد می شود. این به اندازه سایر آسیب های شیمیایی جدی نیست و خبر خوب این است که عوارض آن نادر است.

اگر مقدار زیادی ضد عفونی کننده دست با غلظت زیاد الکل به چشم وارد شود ، عوارض آن شامل کراتیت ، زخم باز روی چشم یا خراش قرنیه ، خراش روی سطح چشم است.

کراتیت زخم باز قرنیه است. قرنیه ، عنبیه و مردمک چشم را می پوشاند ، دقیقاً مانند کریستال ساعت که روی ساعت را می پوشاند. زخم قرنیه معمولاً در اثر عفونت چشم ایجاد می شود . اما خشکی شدید چشم یا سایر اختلالات چشم هم می تواند آن را ایجاد کند.

اگر بعد از اینکه مواد ضدعفونی کننده دست به چشمتان وارد شد ، متوجه تحریک مداوم شدید ، لازم است بلافاصله با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

ورود ضد عفونی کننده دست در چشم : اگر ضد عفونی کننده دست در چشم شما رفت چه باید کرد

اگر کمی ضد عفونی کننده دست در چشم وارد شد ، شما ناخواسته شروع به پلک زدن می کنید و اشک میریزید. این روش طبیعی چشم شما برای محافظت از خود در برابر ذرات خارجی است. دکتر تولی گفت: “این شبیه تحریک شامپو در چشم است.”

اگر مقداری از ماده ضد عفونی کننده با چشم تماس پیدا کرد ، بلافاصله با آب یا نرمال سالین استریل بشویید. در صورت ادامه علائم ، با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

چگونه از آسیب دیدگی چشم توسط ضد عفونی کننده دست جلوگیری کنیم

چند اقدام ساده وجود دارد که می توانید برای ایمن نگه داشتن چشم خود انجام دهید:

  • از قرار دادن دستگاه های ضدعفونی کننده دست در ارتفاع مقابل چشم کودکان خودداری کنید
  • قبل از لمس صورت ، حتماً ضدعفونی کننده مایع را به خوبی به دستان خود بمالید
  • از ضد عفونی کننده کف استفاده کنید تا نیرویی که در آن ماده ضدعفونی کننده توزیع می شود ، به حداقل برسد
  • نازل بطری را تمیز نگه دارید. محلول سفت شده می تواند قسمت هایی از نازل را مسدود کرده و باعث ایجاد یک سرنگ نیرومند و رو به بالا شود

منبع

3.7 15 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |