ورزش و بیماری های چشم : ورزش ممکن است مانع از بیماریهای چشم شود

ورزش و بیماری های چشم

ورزش و بیماری های چشم : ورزش منظم می تواند کمر شما را باریک کرده و روحیه شما را بالا ببرد. اکنون ، یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش همچنین می تواند از آسیب چشم محافظت کند. این می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا (AMD) ، دلیل اصلی کاهش بینایی در افراد ۵۰ سال یا بالاتر کمک کند.

تخریب ماکولای وابسته به سن (AMD) مشکلی در شبکیه چشم شما است. زمانی اتفاق می افتد که قسمتی از شبکیه به نام ماکولا آسیب دیده باشد. با AMD دید مرکزی خود را از دست می دهید. نمی توانید جزئیات خوبی را ببینید ، خواه به چیزی نزدیک یا دور نگاه کنید. اما بینایی (جانبی) شما هنوز طبیعی خواهد بود. به عنوان مثال ، تصور کنید که به یک ساعت با عقربه ها نگاه می کنید. با AMD ، ممکن است اعداد ساعت را ببینید اما عقربه ها را نمی بینید

این یافته ها ادعاهای قبلی را تأیید می کند که ورزش از بیماری های جدی چشم مانند AMD ، گلوکوم و رتینوپاتی دیابتی جلوگیری می کند. اما بر خلاف مطالعات گذشته ، که خطر بیماری را در میان افرادی که خود گزارش ورزش خود را اعلام می کردند ، بررسی می کرد، مطالعه جدید مستقیماً اثرات فعالیت بدنی بر روی چشم را بررسی می کند

چشم پزشک و سخنگوی آکادمی جی کوین مک کینی ،گفت: “این مطالعه جدید هیجان انگیز است زیرا از یافته های قبلی با شواهد آزمایشگاهی که نشان دهنده ارتباط بین ورزش و پیشگیری از AMD است پشتیبانی می کند.”

ورزش و بیماری های چشم : ورزش باعث تقویت رگهای خونی سالم در چشم می شود

محققان دو گروه از موش ها را مورد مطالعه قرار دادند: یک گروه به چرخ ورزش دسترسی داشتند در حالی که گروه دیگر این امکان را نداشتند. پس از چهار هفته ، محققان چشم موشها را لیزر کردند تا تغییراتی را که در انسان با کاهش بینایی مربوط به سن رخ می دهد ، شبیه سازی کند. پس از این عمل، موشهای دارای فعالیت جسمی تا ۴۵٪ آسیب دیدگی کمتری نسبت به موشهای غیرفعال داشتند.

این مطالعه نشان می دهد که ورزش انعطاف پذیری چشم را افزایش می دهد. ورزش ممکن است چشم را در برابر رشد بیش از حد رگهای خونی ، که در بیماری هایی مانند گلوکوم نو عروقی ، AMD و رتینوپاتی دیابتی رخ می دهد ، محافظت کند.

فعالیت بدنی منظم باعث سلامت چشم می شود

دانشمندان هنوز در تلاشند تا بفهمند چگونه ورزش از چشم انسان محافظت می کند. اکتشافات آنها می تواند قفل درمان تعدادی از بیماری های چشم را باز کند.

اما در حال حاضر ، واضح است که ورزش می تواند برخی از شرایط چشمی را از بین ببرد. و اگر قبلاً به بیماری مبتلا هستید ، ورزش می تواند به شما در مدیریت بهتر آن کمک کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که ورزش متوسط دارند ۲۵٪ کمتر از افراد غیرفعال دچار گلوکوم می شوند. در افرادی که قبلاً به آب سیاه مبتلا شده اند ، ورزش منظم می تواند فشار داخل چشم را کاهش داده و جریان خون در شبکیه و عصب بینایی را بهبود بخشد. فعالیت بدنی همچنین می تواند به افراد دیابتی کمک کند بیماری خود را تحت کنترل داشته باشند. که خطر عوارض ، از جمله رتینوپاتی دیابتی ، علت اصلی کاهش بینایی در بزرگسالان در سن کار را کاهش می دهد.

چقدر باید ورزش کنم؟

مطالعه جدید این توصیه را تقویت می کند که ورزش منظم و متوسط برای سلامتی شما مفید است. CDC ، WHO و انجمن قلب آمریکا همه ۱۵۰ دقیقه تمرین هوازی متوسط را در هفته توصیه می کنند. این معادل حدود ۳۰ دقیقه در روز ، ۵ روز در هفته است. این می تواند شامل پیاده روی ، دوچرخه سواری ، شنا ، رقص و حتی باغبانی فعال باشد. فعالیت بدنی مداوم می تواند به سلامت شما و چشمان شما کمک کند.

منبع

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | | |