هورمون درمانی و چشمان کودک

هورمون درمانی و چشمان کودک : متخصصان اطفال با مرور زمان قد و وزن کودک را ردیابی می کنند و مراقب یک الگوی رشد سالم هستند. کودکی که در صدک سوم یا پایین تر از نمودار قد قرار بگیرد کوتاهتر از حدود ۹۷٪ کودکان هم سن است. ممکن است برای این کودکان درمان با هورمون رشد تجویز شود.

کودکانی که تحت هورمون درمانی رشد هستند معمولاً روزانه یک هورمون ساخته شده در آزمایشگاه تزریق می کنند. این هورمون به تحریک رشد در بدن کودک کمک می کند.

به طور کلی هورمون درمانی رشد ، بی خطر تلقی می شود و عوارض جانبی آن نادر است. با این حال ، این روش درمانی از دو طریق مهم می تواند چشم ها را تحت تأثیر قرار دهد:

• این می تواند پیشرفت نزدیک بینی را تسریع کند
  • ممکن است فشار مایع در اطراف مغز را افزایش دهد

جهش رشد می تواند نزدیک بینی را تسریع کند

نزدیک بینی یک خطای انکساری است. عیب انکساری زمانی است که چشم به درستی نور را منعکس نمی کند . نور به درستی متمرکز نمی شود بنابراین تصاویر واضح نیستند. در نزدیک بینی ، اجسام نزدیک واضح به نظر می رسند اما اجسام دور تار به نظر می رسند. نزدیک بینی یک بیماری شایع است که حدود ۲۵٪ از آمریکایی ها را مبتلا می کند. این یک اختلال تمرکز چشم است ، نه یک بیماری چشم.

نزدیک بینی در کودکان

نزدیک بینی به صورت ارثی است. اگر والدین نزدیک بینی داشته باشند ، ممکن است فرزندشان نیز مبتلا شود. نزدیک بینی غالباً در کودکان در سنین ۸ تا ۱۲ سال کشف می شود. در طی سالهای نوجوانی ، هنگامی که بدن به سرعت رشد می کند ، نزدیک بینی ممکن است بدتر شود. در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی ، معمولاً تغییر کمی وجود دارد. نزدیک بینی همچنین می تواند در بزرگسالان نیز رخ دهد.

همانطور که هورمون بدن را برای رشد تشویق می کند ، طول چشم نیز افزایش می یابد. کودکان مبتلا به نزدیک بینی از قبل چشمانی با طول بیش از حد طبیعی داشته اند. رشد سریع می تواند منجر به تغییرات بیشتر و یا سریعتر در عیب انکساری شود. اگرچه هورمون رشد نزدیک بینی کودک شما نمی شود ، اما ممکن است مشکل بینایی موجود در او را تسریع کند. علائم پنهان مشکلات بینایی در کودکان عبارتند از:

• چیزهای دور مبهم به نظر می رسند (یا تارتر از قبل هستند)
  • پلک زدن برای دیدن بهتر اجسام ، یا نزدیک تر به تلویزیون یا رایانه می نشیند
  • کودک از عینکی که از قبل می زده شکایت دارد که خوب کار نمیکند

در صورت مشاهده هر یک از این تغییرات ، یا اگر کودک شما از بینایی خود شکایت دارد ، یک معاینه را با یک چشم پزشک ترتیب دهید تا در اسرع وقت بررسی شود. ممکن است کودک شما برای لنزهای اصلاحی یا سایر روش های درمانی به نسخه جدیدی نیاز داشته باشد.

هورمون رشد و فشار مایعات در اطراف مغز

هورمون درمانی رشد همچنین با افزایش فشار مایع در اطراف مغز یا فشار خون داخل جمجمه ایدیوپاتیک مرتبط است. این نادر است و تقریباً از هر ۱۰۰۰ کودک در یک هورمون رشد اتفاق می افتد. پزشکان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث آن می شود. فشار خون داخل جمجمه خطرناک است زیرا می تواند منجر به تورم عصب بینایی و در نهایت کاهش بینایی شود. مهم است که از علائم هشدار دهنده آگاه باشید:

• سردردهای مکرر که ناگهان بروز می کنند.
  • سردردهایی که همراه با حالت تهوع و استفراغ هستند.
  • سردردهایی که در شب و موقع دراز کشیدن بدتر می شوند.
  • شنیدن صدای هولناک در سر
  • حساسیت به نور
  • دید دوتایی -دوبینی

در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، بلافاصله با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

هورمون درمانی و چشمان کودک : چشم پزشکان توصیه می کنند که همه کودکانی که هورمون درمانی را شروع می کنند ، قبل از آن ارزیابی اولیه انجام دهند و در طول دوره درمان خود به طور منظم معاینه بینایی کنند.

برچسب ها: | | |