نکاتی برای سلامت چشم در بزرگسالان ۴۰ تا ۶۵ ساله

سلامت چشم در بزرگسالان

مشکلات سلامت سیستمی را بررسی کنید

نکاتی برای سلامت چشم در بزرگسالان ۴۰ تا ۶۵ ساله : میانسالی معمولاً زمانی است که ممکن است مشکلات سلامت سیستمی مانند فشار خون و دیابت تشخیص داده شود یا مشکل سازتر شوند. این بیماری ها همچنین می توانند سلامت چشم را تحت تأثیر قرار دهند. در حقیقت ، یک علامت هشدار دهنده فشار خون و دیابت زمانی است که متوجه می شوید توانایی شما برای واضح دیدن اغلب تغییر می کند.

حتماً در مورد شرایط سلامتی و اینکه از چه داروها و مکمل های غذایی استفاده می کنید به چشم پزشک خود بگویید. همچنین باید در مورد ورزش، غذا خوردن ، خوابیدن و سایر گزینه های سبک زندگی با چشم پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید، سلامت کلی و سلامت چشم شما با هم مرتبط هستند.

خشکی چشم را برطرف کنید

این مشکل چشم آزار دهنده و ناراحت کننده با افزایش سن، شایع تر می شود. زنان پس از یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر از مردان دچار خشکی چشم می شوند. با این حال ، مردان نیز با افزایش سن از خشکی چشم بیشتر رنج می برند.

خشکی چشم معمولاً با استفاده از قطره های روان کننده بدون نسخه یا با نسخه درمان می شود. اگر خشکی چشم شدید است، می توانید با چشم پزشکتان در مورد روش هایی صحبت کنید که به شما کمک می کند اشک های طبیعی چشمانتان را حفظ کنید.

برخی از نکات مربوط به خشکی چشم در زیر آمده است.

نکته دیگر برای سلامت چشم در بزرگسالان درمورد لنزهای تماسی است . اگر لنزهای تماسی دارید، دستورالعمل های استفاده از آن را دنبال کنید و از پوشیدن لنزها بیشتر از زمان توصیه شده خودداری کنید. اگر خشکی چشم همچنان ادامه داشت ، درمورد روش های درمان با چشم پزشک خود صحبت کنید.

برخی از داروها می توانند خشکی چشم را افزایش دهند. اگر از داروهای مسکن ، ضد افسردگی ، آنتی هیستامین استفاده می کنید یا در مورد داروهای خود سوالی دارید، با چشم پزشک خود صحبت کنید.

با استفاده از عینک آفتابی مناسب، از چشم ها محافظت کنید و از شرایط دودی، خشک، گرد و غبار یا باد جلوگیری کنید.

برخی تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ (DHA و EPA) ممکن است خشکی چشم را کاهش داده یا به آن کمک کند.

اگر قصد اصلاح جراحی انکساری برای اصلاح بینایی را دارید، در مورد درمان خشکی چشم با چشم پزشک خود مشورت کنید.

بیاموزید چگونه هنگام استفاده از رایانه، علائم خشکی چشم و خستگی چشم را کاهش دهید.

برای سلامتی چشم خود تحرک داشته باشید

چشم های ما به اکسیژن و گردش خون خوب احتیاج دارند که هر دو با ورزش منظم تأمین می شوند. ورزش منظم همچنین باعث می شود که وزن ما متعادل باقی بماند و خطر دیابت و رتینوپاتی دیابتی را کاهش می دهد.

ورزش مفید برای چشمان شما می تواند به شدت دویدن یا ورزش کردن و یا به ملایمت راه رفتن ، یوگا ، تای چی ، یا کشش و تنفس باشد.

به یاد داشته باشید هنگام ورزش یا ورزش در خارج از منزل، از یک عینک محافظت کننده در برابر نور خورشید استفاده کنید.

خوب بخوابید ، خوب ببینید

خواب سالم و بدون وقفه برای سلامت کلی ما از جمله سلامت چشم بسیار مهم است. خوابیدن به چشم ما کمک می کند تا رطوبت و چربی لازم را بدست آورد. همچنین در هنگام خواب ، چشم های ما مواد آزار دهنده مانند گرد و غبار یا مواد حساسیت زا را که ممکن است در طول روز جمع شده باشند، پاک می کنند.

تحقیقات نشان می دهد سلول های حساس به نور در چشم، به توانایی ما در تنظیم چرخه های بیداری و خواب کمک می کنند. این مسئله با افزایش سن ، وقتی افراد بیشتری با بی خوابی مشکل دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. در حالیکه مهم است که ما از چشمان خود در برابر قرار گرفتن در معرض نور ماورا بنفش محافظت کنیم، چشمان ما همچنین باید هر روز در معرض نور طبیعی قرار بگیرند. این کمک می کند چرخه های خواب و بیداری در یک برنامه عادی قرار داشته باشند. همچنین ، اجتناب از رایانه و صفحه نمایش تلفن قبل از خواب نیز مهم است، زیرا نور آنها می تواند خواب را مختل کند.

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | |