نکاتی برای سلامت چشم بزرگسالان بالای ۶۵ سال

مشکلات سلامت سیستمیک: آنچه در بدن تأثیر می گذارد بر چشم ها تأثیر می گذارد


سلامت چشم بزرگسالان : با افزایش سن، احتمال اینکه به مشکلات سلامتی سیستمی مانند فشار خون بالا ، بیماری قلبی یا دیابت دچار شویم بیشتر خواهد شد. مهم این است که به یاد داشته باشید که این بیماری ها می توانند همچنین به چشمان شما آسیب جدی وارد کنند. یکی از علائم هشدار دهنده فشار خون بالا و دیابت: تغییرات مکرر در بینایی (مانند تار شدن).


همیشه در مورد شرایط سلامتی و اینکه چه داروها و مکمل های غذایی مصرف می کنید ، با چشم پزشک خود مشورت کنید. آنان همچنین می خواهند در مورد خوردن ، خوابیدن ، ورزش و سایر انتخاب های سبک زندگی شما بدانند. به یاد داشته باشید: شما و چشم پزشک شما در مراقبت از بینایی خود شریک هستید.


کم بینایی نباید به معنای کم توانی باشد


اصطلاح کم بینایی، از بین رفتن بینایی را توصیف می کند که کارهای روزانه را دشوار می کند. دانستن این که پیری طبیعی چشم منجر به کم بینایی نمی شود ، مهم است؛ کم بینایی نتیجه ای از بیماری های چشم ، آسیب یا هر دو است.
علائم دید کم شامل از بین رفتن دید مرکزی و/یا محیطی (جانبی)، تاری دید یا دید مبهم یا شب کوری است. ممکن است فرد در تشخیص چهره، خواندن، رانندگی و خرید با مشکل روبرو شود. اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، مهم است که به چشم پزشک خود مراجعه کنید. آنها هرگونه مشکلات اساسی را بررسی و معالجه می کنند و منابع کم بینایی، توانبخشی، کمکها و وسایل را برای کمک به مطالعه و سایر کارهای روزانه توصیه می کنند.


خوشبختانه ، فناوری و آموزش به افراد در تنظیم زندگی با دید کم کمک می کنند. دستگاه های کم بینایی، ذره بین ها، ابزارهای رایانه ای، بازی ها، منابع و تاکتیک های امروزی می توانند به زندگی با دید کمِ موفق و لذت بخش کمک کنند.

جلوگیری از آسیب دیدگی چشم در خانه می تواند دید شما را نجات دهد


آیا می دانید نیمی از تمام آسیب های چشمی در داخل یا اطراف خانه، بیشتر اوقات در طول پروژه های بهسازی اتفاق می افتد، ؟ خبر خوب: با استفاده از عینک محافظ می توان تقریبا از بروز تمام آسیب دیدگی های چشمی جلوگیری کرد. هر خانوار باید حداقل یک جفت عینک ایمنی گواهی شده داشته باشد.
با افزایش سن، تغییر در بینایی و تعادل، خطر افتادن و زمین خوردن در خانه افزایش می یابد. در اینجا نکاتی برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناشی از زمین خوردن در بدن و چشم شما وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که فرش و تشک دوش / حمام / وان ضد سُرخوری باشند.
  • از فرشهای کوچک که می تواند باعث بروز خطر شوند ، خودداری کنید.
  • نرده های راه پله را به گونه ای ایمن کنید که سست نباشند.
  • لبه ها و گوشه های تیز لوازم خانه را با لایه ی نرمی بپوشانید.
  • روشنایی را در خانه افزایش دهید تا به شما در دید بهتر کمک کند.
  • چشم های خود را با ورزش تغذیه کنید.
  • چشم ما به گردش خون و اکسیژن کافی نیاز دارد که ورزش منظم آن را فراهم می کند. ورزش همچنین به حفظ وزن ما در حد طبیعی کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت را که دزد بینایی است کاهش می دهد.
  • تمرینات نرمتر از جمله راه رفتن ، یوگا ، تای چی یا کشش و تنفس می توانند راههای مؤثر برای حفظ سلامتی باشند. به یاد داشته باشید نکات ایمنی در برابر آفتاب را بکار ببندید و هنگام لذت بردن از ورزش و تفریحات از عینک محافظ استفاده کنید.


بخاطر سلامتی چشم، خوب بخوابید


وقتی می خوابیم، چشمان ما از روانکاری مداوم لذت می برد. همچنین در هنگام خواب ، چشم ها از محرک هایی مانند گرد و غبار، حساسیت ها یا دودهایی که ممکن است در طول روز تجمع یافته باشند، پاکسازی می شوند.


تحقیقات نشان می دهد سلولهای حساس به نور در چشم برای تنظیم چرخه خواب و بیداری ما مهم هستند. این مسئله با افزایش سن، هنگامی که بیشتر افراد دچار مشکل بی خوابی می شوند، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. اگرچه محافظت از چشمان ما در معرض تابش بیش از حد در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم است،چشمان ما هر روز برای کمک به حفظ چرخه طبیعی خواب و بیداری نیاز به قرار گرفتن در معرض نور طبیعی دارند.


احتمال ابتلای زنان به بیماری های خاص چشمی بیشتر است


زنان بیشتر از مردان احتمال ابتلا به آب سیاه دارند و همچنین احتمال اینکه از کوری یا از دست رفتن بینایی ناشی از آب سیاه رنج ببرند بیشتر است. همچنین آب مروارید در زنان ببیشتر متداول است.
با خطر ابتلای کمی بالاتر به بیماری های چشمی، زنان باید حتماً از دستورالعمل های غربالگری چشم آکادمی پیروی کنند و برنامه های مراجعه به چشم پزشک و برنامه های درمانی خود را دنبال کنند.

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |