نحوه استفاده ایمن از لوازم آرایشی برای دور چشم

آرایش چشم

استفاده ایمن از لوازم آرایشی : به یک مهمانی در تعطیلات رفتید؟ در فصل سایه چشم و مژه های فاکس ، این نکات را برای استفاده ایمن از آرایش و لوازم آرایشی در اطراف چشم به یاد داشته باشید.

نکات ایمنی در مورد آرایش چشم

برای محافظت از چشمان خود هنگام استفاده از آرایش ، این مراحل اساسی را دنبال کنید. اگر در مورد کارهای روزمره آرایشی خود سؤال دارید یا اگر بیماری چشمی دارید که ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشد ، از پزشک خود سوال کنید.

فقط از مواد آرایشی استفاده کنید که برای استفاده در اطراف چشم طراحی شده باشد. از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی آزمایش نشده یا مضر هستند خودداری کنید.

بعد از مدت سه ماه لوازم آرایش چشم را دور بیندازید و از محصولات جدید استفاده کنید. باکتری های ایجاد کننده عفونت در لوازم آرایش چشم من جمله مواد کرمی و مایع به راحتی رشد می کنند.

در صورت ابتلا به عفونت چشم مانند قرمزی چشم بلافاصله همه لوازم آرایش چشم خود را دور بریزید و تا زمانی که عفونت از بین نرود از آرایش چشم استفاده نکنید.

هرگز لوازم آرایش چشم را حتی با خانواده یا دوستان نزدیک به اشتراک نگذارید.

هنگام تست نمونه لوازم آرایشی، در فروشگاه ها ، فقط از اپراتورها و نمونه های تازه استفاده کنید که توسط چند کاربر آلوده نشده باشد. امن ترین انتخاب ، اجتناب از نمونه های فروشگاه به طور کلی است.

در هر زمان فقط یک ماده آرایشی یا مراقبتی را شروع به استفاده کنید ، به خصوص اگربه راحتی دچار واکنش های آلرژیک می شوید. تا زمانی که مطمئن نشدید که نسبت به اولین محصول حساسیت ندارید ، شروع به استفاده یک محصول جدید دیگر نکنید.

اگر متوجه واکنش آلرژیک به آرایش شدید:

دریابید که چه مواد تشکیل دهنده ای هستند بنابراین می توانید در محصولات دیگر از آنها اجتناب کنید. به پزشک اطلاع دهید. پزشک شما ممکن است درباره محصولاتی که مستعد ایجاد واکنش هستند و در مورد گزینه های ملایم تر اطلاع داشته باشد.

قبل از استفاده از آرایش ، مطمئن شوید که صورت و پلکهای شما بسیار تمیز است.

برای جلوگیری از مسدود شدن غدد روغن پلک بالا یا پایین همیشه آرایش را خارج از خط پلک( lash line )، دور از چشم بمالید. این غده ها روغنی ترشح می کنند که از سطح چشم محافظت می کند.

هرگز در وسایل نقلیه متحرک از لوازم آرایش استفاده نکنید.

اگر خط پلک( lash line ) شما توسط ریمل و یا محصول دیگر پر شده است ، برای تمییز کردن و جدا کردن مژه ها از هیچ چیز تیز استفاده نکنید. زیرا به راحتی می توانید از این طریق چشم خود را خراش دهید.

شب قبل از خواب تمام آرایش چشم را تمییزکنید ، مخصوصاً ریمل که می تواند به مژه ها بچسبد. اگر به درستی پاک نشوند ، می تواند باعث تحریک چشم شود. در یک مثال ، یک زن ۵۰ ساله که بیش از ۲۵ سال با ریمل روی آن خوابیده بود ، در زیر پلکهای خود توده های سیاه ناراحت کننده ایجاد کرد که منجر به بیماری ملتحمه فولیکولار شد.

اگر اخیراً جراحی چشم انجام داده اید ،از آرایش در اطراف چشم پرهیز کنید تا اینکه چشم پزشک به شما بگوید انجام این کار بی خطر است. وقتی دوباره آرایش را شروع کردید ، از لوازم آرایش تازه استفاده کنید تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری کنید.

از لوازم آرایش اکلیلی ، گیتر بپرهیزید

مراقب باشید با فلز ، زرق و برق ، پودر درخشش یا سایر لوازم آرایش. پوسته ها می توانند به چشم بیایند ، وارد غشاءشوند ، ایجاد پارگی شده و چشم شما را تحریک کنند. آرایش چشم زرق و برق یکی از دلایل اصلی تحریک یا عفونت قرنیه است ، به خصوص برای افرادی که لنزهای تماسی دارند. زرق و برق بیشتر یا اجزاء ، در لوازم آرایش می توانند چشم را خراشیده ، درست مثل شن و ماسه یا خاک در چشم شما.

استفاده از مژه های مصنوعی

در صورتی که توسط یک متخصص انجام شود ،می تواند ایمن باشد. اکثر اکستنشن های مژه با استفاده از موچین و یک چسب مخصوص فرمول نیمه دائمی کار گذاشته می شوند. همچنین مژه های مغناطیسی وجود دارد که با یک خط چشم با ذرات مغناطیسی ریز در آن اعمال می شود.

هر دونوع مژه مصنوعی مغناطیسی و چسبنده می توانند پوست حساس اطراف چشم را تحریک کرده و یا داخل چشم فرو روند و در صورت عدم استفاده درست می توانند قرنیه را خراش دهند. برای کاهش احتمال بروز این عوارض احتمالی ، فقط برای موارد خاص ، از مژه های مصنوعی استفاده کنید و حتماً از یک حرفه ای برای این کار را استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه ناراحتی ، سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید.

در مورد لاتس چطور؟

لاتس تقویت کننده مژه است. برای رشد مژه ، طولانی تر و ضخیم ترشدن آن اعمال می شود. برخی از عوارض جانبی احتمالی برای استفاده از آن وجود دارد ، به همین دلیل فقط با نسخه قابل استفاده است.

برای مطالعه بیشتر به این مطلب آنچه باید درباره سرم های رشد مژه بدانید مراجعه کنید

چگونه آرایش را از اطراف چشم پاک کنیم

وازلین یک پاک کننده آرایش بسیار مؤثر است. این روغن روان کننده ، تسکن دهنده پوست است و به پاک کردن آرایش کمک می کند بدون اصطکاک و کشیدن غیرضروری پوست.

شامپو بچه محصولی ارزان قیمت وموردتوصیه چشم پزشکی است که برای شستن پلک ها و ناحیه اطراف چشم توصیه می شود. این شوینده ها بدون اشک اغلب به افراد مستعد گل مژه، چلازیا و بلفاریت برای شستن چشم توصیه می شود.

از هرگونه پاک کننده آرایشی چشم استفاده می کنید، از ورود آن در چشم خودداری کنید.
ازیک تکه پنبه تمیز در امتداد پایه مژه ها استفاده کنید تا تمام بقایای آرایش از بین برود.

به خصوص در استفاده ازکرم و مواد لایه بردار مراقب باشید و از آنها در اطراف چشم خود استفاده نکنید

با مژگان و نواحی ظریف اطراف چشم خود ملایم باشید. مژه ها برای دفع گرد و غبار و گرد و غبار از چشمان شما مهم هستند. آنها همچنین با مسدود کردن حرکت هوا بر روی غشای اشک آور ، از خشک شدن چشم شما جلوگیری می کنند.

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |