درمان های خانگی برای مشکلات ساده چشم

درمان های خانگی

شما می توانید برخی از مشکلات چشم را در خانه درمان کنید

درمان های خانگی : بسیاری از مشکلات چشم به دانش پزشکی چشم پزشک نیاز دارند. آنها سالها آموزش بالینی و جراحی دارند. اما مشکلات چشمی وجود دارد که تا زمانی که ساده باشند می توانید با خیال راحت در خانه درمان کنید.

کمبودی چشم

معمولاً می توانید کبودی اطراف چشم را در خانه درمان کنید. اما اگر علائم جدی تری وجود دارد ، به چشم پزشک مراجعه کنید. این علائم شامل موارد زیر است:

• تاری دید
  • خون در چشم
  • عدم توانایی درحرکت دادن چشم

برای کاهش تورم و کاهش درد روز اول ، هر یک ساعت یک باربه مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از بسته یخ روی چشم استفاده کنید . اگر بسته یخی ندارید ، از یک کیسه سبزیجات یخ زده یا مکعب های یخی که در پارچه پیچیده شده استفاده کنید. پارچه از پوست شما در برابر انجماد محافظت می کند. از قرار دادن یک استیک خام یا هر نوع گوشت خام دیگر روی چشم خودداری کنید . با وجود آنچه در تلویزیون و فیلم ها دیده اید ، هیچ پایه علمی برای این امر وجود ندارد. در حقیقت ، باکتری های موجود در گوشت خام خطر زیادی ازجهت ابتلا به عفونت دارند.

قرمزی چشم (همچنین به نام ملتحمه شناخته می شود)

ویروس در اکثر موارد باعث ایجاد قرمزی چشم می شود. این موارد به آنتی بیوتیک ها پاسخ نمی دهند. بیماری ویروسی ملتحمه به تنهایی از بین می رود( خود به خود). از چشم پزشک خود بخواهید که مورد خاص شما را تشخیص دهد. با اعمال کمپرس های خنک بر روی چشم ، ناراحتی ملتحمه را کاهش دهید.

اگر ملتحمه شما باکتریایی است ، برنامه درمانی خود را دنبال کنید. این معمولاً شامل قطره چشم آنتی بیوتیک است. در هر صورت ، شما باید اقداماتی کنید تا احتمال انتقال مشکل به شخص دیگری کاهش یابد. ورم ملتحمه بسیار مسری است. برای جلوگیری از شیوع این نکات را پیروی کنید:

حوله ، دستمال یا لوازم آرایشی را به اشتراک نگذارید.
روبالشی ها را به طور مکرر عوض کنید
دستان خود را به صورت مکرر بشویید

مطالب بیشتر در مورد قرمزی چشم

آلرژی چشم و آلرژی فصلی

دقیقاً همانطور که می توانید آلرژی بینی داشته باشید ، می توانید آلرژی چشم داشته باشید که باعث خارش ، قرمزی و آب ریزش ( اشک ) می شود . دوری کردن از چیزهای که سبب آلرژی – خواه سبب : گرده ، حیوانات اهلی یا کپک باشد- می تواند به تسکین علائم کمک کند. اگر نمی توانید منبع را به طور کامل حذف کنید ، روش های برای کاهش علائم با درمان های آلرژیک وجود دارد.

اگر گرده شما را اذیت می کند:

• از فن پنجره ای استفاده نکنید که می تواند گرده را به خانه شما بکشاند.
  • وقتی بیرون می روید عینک آفتابی بزنید.

اگر گرد و غبار مشکل است:

از روکش های کاهش دهنده آلرژیک برای تخت خود استفاده کنید.
از اشک های مصنوعی استفاده کنید ، که به طور موقت آلرژن ها را از چشمان شما می شویند.
برای کاهش علائم از قطره های ضد حساسیت بدون نیاز به نسخه استفاده کنید.

گل مژه

یک دستمال تمیز را در آب گرم خیس کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در هر بار ، سه الی ۵ بار در روز ، روی پلک خود نگه دارید. پارچه را با خیساندن مکرر آن در آب گرم ، گرم نگه دارید. این کمپرس گرم کمک می کند گل مژه باز و تخلیه شود. و همچنین با ماساژ دادن به آرامی در اطراف ناحیه با انگشت تمیز نیز مفید می باشد

عکس گل مژه

از فشردن به زور و نیز ترکاندن گل مژه خودداری کنید با انجام این کار می تواند عفونت را در مناطق اطراف چشم گسترش دهد. حتی ممکن است عفونت به مغز برسد . اگر بعد چند روز خوب نشد حتما به پژشک مراجعه کنید.

خستگی چشم

بسیاری از افراد به دلیل ساعت های طولانی استفاده از کامپیوتر ، خواندن و رانندگی هر روز علائم خستگی چشم را دارند. در بیشتر موارد ، کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید در خانه ، محل کار و در حین رانندگی به منظور کاهش علائم خستگی چشم انجام دهید. اینها شامل:

• چشم های خود را استراحت دهید ،
  • استفاده از اشک مصنوعی ،
  • استفاده ازعینک کامپیوتر ،
  • استفاده ازعینک آفتابی

به صورت کلی اگر در هر یک از علائم و مشکلاتی که در بالا به آن اشاره شد . اگر علائم بدتر شد یا اینکه بینایی شما تحت تاثیر قرار گرفت حتما به چشم پزشک مراجعه کنید

برخی از مشکلات چشمی که هرگز نباید به تنهایی آنها را درمان کرد.
اگر هرکدام از این موارد را تجربه کردید ، باید سریعاً به دنبال مراقبت پزشکی باشید:

• تاری
  • دوبینی
  • درد در چشم
  • آسیب های جدی چشم

همانطور که با هر مشکل پزشکی ، هرچه زودتر به دنبال کمک پزشکی باشید ، شانس درمان بیشتر می شود.

منبع :این مطلب از سایت aao

برچسب ها: | | | | | |