درمان رتینوپاتی دیابتی

Laser surgery

آنچه در ادامه مطلب می خوانید در مورد درمان رتینوپاتی دیابتی است . قبلا در مورد رتینوپاتی دیابتی چیست؟ مطلبی آورده شده می توانید به آن رجوع کنید همچنین می توانید به این مطلب مراجعه کنید دیابت و چشم .

معالجه شما براساس آن چیزی است که چشم پزشک شما در چشمان شما می بیند. گزینه های درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کنترل پزشکی

کنترل قند خون و فشار خون در شما می تواند از دست دادن بینایی جلوگیری کند. رژیم غذایی خود را که متخصص تغذیه شما توصیه کرده است با دقت دنبال کنید. دارویی را که دکتر برای دیابت شما تجویز کرده است ، مصرف کنید. بعضی اوقات ، کنترل خوب قند حتی می تواند تا اندازه ایی بینایی شما را بازگرداند. کنترل فشار خون ، رگهای خونی چشم شما را سالم نگه می دارد.

درمان دارویی

یک نوع از خانواده دارویی که به آنتی ویروس ضد VEGF شهرت دارد ممکن است برای شما تجویز شود. اینها شامل Avastin ، Eylea و Lucentis است. داروهای ضد VEGF به کاهش تورم ماکولا ، کاهش سرعت از دست دادن بینایی و احتمالا به بهبود بینایی کمک می کنند. این داروها با تزریق در چشم تجویز می شود. داروی استروئیدی گزینه دیگری برای کاهش تورم ماکولا است. این نیز به عنوان تزریق در چشم انجام می شود. پزشک شما مشخص می کند که با گذشت زمان چه مقدار تزریق دارو نیاز دارید.

diabetic-retinopathy

عمل لیزر

ممکن است از عمل جراحی لیزر برای بستن رگ های خونی نشت کرده استفاده شود. این می تواند تورم شبکیه را کاهش دهد. جراحی لیزر همچنین می تواند به کوچک شدن رگ های خونی کمک کرده و از رشد مجدد آنها جلوگیری کند. گاهی اوقات بیش از یک بار درمان لازم است.

قابل توجه است که این عمل در کلینیک فوق تخصصی چشم و لیزر دکتر علی مکارمی انجام می گیرد

Laser surgery

ویتراکتومی

اگر PDR پیشرفته دارید ، چشم پزشک شما ممکن است جراحی به نام ویتراکتومی را توصیه کند. چشم پزشک شما مایع زجاجیه و خون را از رگهای نشت شده در قسمت پشت چشم شما خارج می کند. این کار اجازه می دهد تا پرتوهای نوری دوباره به درستی روی شبکیه تمرکز کنند. ممکن است همچنین بافت اسکار از شبکیه خارج شود.

جلوگیری از کاهش بینایی در رتینوپاتی دیابتی

اگر مبتلا به دیابت هستید ، در مورد کنترل قند خون با پزشک مراقبت های اولیه صحبت کنید. قند خون به رگهای خونی شبکیه آسیب می رساند. این باعث از بین رفتن بینایی می شود.
آیا فشار خون بالا یا مشکلات کلیوی دارید؟ در مورد راه های مدیریت و درمان این مشکلات از پزشک خود سوال کنید.
برای معاینات اتساع چشم به طور مرتب به چشم پزشک خود مراجعه کنید. رتینوپاتی دیابتی ممکن است قبل از بروز مشکلات بینایی یافت شود.
اگر متوجه تغییر دید در یک یا هر دو چشم هستید ، سریعاً با چشم پزشک خود تماس بگیرید.
هرچه سریعتر برای رتینوپاتی دیابتی برای درمان اقدام کنید. این بهترین روش برای جلوگیری از از بین رفتن بینایی است.

 

آیا دیابت دارید و برای آزمایش تعیین نمره چشم وقت معاینه دارید؟

تغییر در سطح قند خون می تواند روی بینایی شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که قند خون شما حداقل یک هفته قبل از معاینه چشم تحت کنترل است. عینک های تجویز شده وقتی سطح قند خون شما ثابت هستند کارایی بهتری دارند

منبع سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

 

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | |