خوابیدن با چشمان باز lagophthalmos

خوابیدن با چشمان باز بیش از یک استعاره برای هوشیار بودن است در دنیا واقعا انسان هایی هستند که موقع خوابیدن چشمانشن باز است . این مسئله می تواند به چشمانشان و رویا دیدنشان آسیب بزند

ناتوانی در بستن چشم ها lagophthalmos نامیده می شود اگر این ناتوانی فقط در زمان خواب اتفاق بیافتد به آن lagophthalmos شبانه گفته می شود . ناتوانی در دربستن چشم به این معنا نیست که چشمان به صورت کامل باز باشند بلکه در اغلب موارد پلکها نزدیک همدیگر هستند اما کاملا بسته نیستند . حتی کمی باز بودن چشم در طول شب می تواند باعث خشکی چشم شود . با گذشت زمان، چشم ها می توانند به طور مداوم خشک و ناراحت کننده باشند، که منجر به قرار گرفتن در معرض کراتوپاتی، خراش روی چشم، سوزش قرنیه و زخم های قرنیه می شود.

اکثر مردم در زمان خواب پلکهاشان به طوری طبیعی همزمان با شل و ریلکس شدن عضلات صورت ، به صورت کامل بسته می شود لذا باز بودن چشمان در زمان خواب ممکن است به یکی از دلایل زیر مربوط باشد.

• مادرزادی و از زمان تولد اینطور بوده باشند
  • ماهیچه های چشمانشان آسیب دیده باشد به علت عفونت ، التهاب یا جراحت
  • Bells’ palsy، سکته مغزی، تومور یا سایر بیماری ها که موجب شوند برخی از اعصاب صورت فلج کرده شود.
  • بیماری هایی که باعث التهاب چشم می شوند مانند Graves’ disease ( بیماری ه به دلیل مشکلات تروئید به وجود می آید )
  • جراحی هایی که بر روی عملکرد حرکت پلکها تاثیر می گذارند مانند Blepharoplasty که در آن قسمتی از پوست برداشته می شود

علائم خوابیدن با چشمان باز

اگر چشمان شما به طور کامل در طول شب بسته نشود ممکن است برخی از علائم زیر را تجربه کنید

خشکی چشم

احساس وجود جسم خارجی در چشم

قرمزی چشم

تار دیدن مخصوصا بعد بیداری

حساسیت به نور

حس خوب نخوابیدن

درمان برای خواب با چشم باز

اگر شما فکر می کنید که در زمان خواب چشمانتان باز است در اولین قدم باید آنرا با چشم پزشکتان در میان بگذارید تا علت آن مشخص شود . درمان برای بسیاری از علل و علائم lagophthalmos شبانه در دسترس است.

درمان برای خواب با چشم باز می تواند شامل موارد زیر شود:

• استفاده از نواری که پلک ها را روی هم قرار می دهد . در مورد طرز صحیح استفاده از آن با دکتر خود صحبت کنید .
  • استفاده از قطره های مرطوب کننده یا پماد . همراه یا بدون استفاده از نوار
  • جراحی برای تغییر چگونگی حرکت پلک
  • جراحی برای اضافه کردن وزن به پلک برای کمک به نزدیک کردن آنها به هم

قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
محمد
3 سال قبل

بسیار عالی من یکی از دوستانم بعد از عمل خوب شد

ناهید
3 سال قبل

سلام. همسر من ۳۷ سالشه و در کودکی بعد از عمل افتادگی پلک دچار این مشکل شده! یعنی پلک بیش از اندازه کشیده شده و موقع خواب کامل بسته نمیشه.

برچسب ها: | | |