ایمنی چشم در هنگام ورزش

ایمنی چشم در هنگام ورزش

ایمنی چشم در هنگام ورزش : تقریباً ۳۰،۰۰۰ آسیب دیدگی چشم مربوط به ورزش هر سال در اتاق های اورژانس ایالات متحده آمریکا معالجه می شود. خبر خوب این است که با پوشیدن عینک محافظ مناسب می توان از ۹۰٪ از صدمات جدی در چشم جلوگیری کرد.

فعالیت های مختلف ورزشی سطوح مختلفی از خطر آسیب دیدگی چشم رابه همراه دارند. اطمینان حاصل کنید که از روش مناسب حفاظت از چشم در هر کدام از فعالیت های ورزشی استفاده می کنید. عینک های معمول آنچنان که باید محافظت مناسب چشم را به همراه ندارند و در بعضی موارد در صورت خرد شدن می توانند صدمات را بدتر کنند.

در صورت آسیب دیدگی چشم ، بلافاصله به اورژانس بروید ، حتی اگر این جراحت جزئی به نظر برسد. تأخیر در مراقبت پزشکی می تواند منجر به آسیب های دائمی یا نابینایی شود.

چه ورزشی باعث آسیب دیدگی چشم می شود؟

در یک مطالعه مشخص شد که بسکتبال عامل اصلی صدمات چشمی مربوط به ورزش در ایالات متحده و پس از آن بیس بال ، سافت بال ، اسلحه هوایی ، تفنگ گلوله ، راکتبال و هاکی است.

عینک های محافظ با پلاستیک نشکن ، که لنزهای پلی کربنات نامیده می شوند ، باید برای ورزش هایی مانند بسکتبال ، ورزش های راکت ، فوتبال آمریکایی و هاکی روی چمن پوشیده شوند. محافظ چشمی را انتخاب کنید که مطابق با استانداردهای انجمن تست و مواد آمریکایی (ASTM) باشد یا استاندارد ورزشی راکت CSA را داشته باشد.

دستکش بوکس

بوکس و ورزش های رزمی مانند فول کنتاکت، ریسک بالایی در جراحات و صدمات قابل توجه چشمی را می توانند در بر داشته باشند. محافظ چشم ، رضایت بخشی در بوکس وجود ندارد ، اگرچه دستکش های بی انگشت ممکن است میزان آسیب دیدگی را کاهش دهد.

در هاکی روی یخ و لاکروز مردان نیز باید کلاه ایمنی با ماسک صورت یا سپر سیمی که شامل پلی کربنات است ، پوشیده شود. ماسک صورت هاکی باید توسط شورای صدور گواهینامه تجهیزات هاکی یا انجمن استاندارد های کانادا (CSA) تأیید شود.

در حین فعالیت ها یا بازی هایی که دارای پرتابه ها و سایر اشیاء تیزی است که در صورت تماس با چشم باعث جراحت می شود ، بسیار مراقب باشید

اگر قبلاً بینایی یک چشم شما دچار آسیب شده،قبل از شرکت در ورزش پرخطر در نظر بگیرید که آیا ریسک آسیب دیدن چشم سالم شما را دارد؟ با چشم پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه میزان محافظت مناسب برای چشم وجود دارد و کدام یک برای ورزش های با ریسک بالا توصیه می شود

تماشاگران در مسابقات ورزشی نیز باید مراقب باشند. توپ ، چوب ها و… می توانند هر زمان که باشد به سمت شما پرتاب شوند. نگاه خود را به بازی نگه دارید و مراقب توپ و اشیاء پرتاب شده باشید.

آزمون دیداری به تشخیص آسیب های احتمالی در ورزشکاران کمک می کند

هر ساله حدود ۳٫۸ میلیون آمریکایی متحمل آسیب های مربوط به ورزش می شوند. یک تست غربالگری سریع و قابل اعتماد در حاشیه مسابقات بسیار مفید است تا خیلی زود ورزشکاران آسیب دیده از برگشت به بازی خودداری کنند. یک آزمایش تصویری ، به پزشکان کمک می کند تا بیماران مبتلا به صدمات مغزی را تشخیص و برای معالجه و توانبخشی بهتر بیماران اقدام لام صورت گیرد

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | |