ایمنی چشم در خانه : نکاتی در مورد جلوگیری از صدمات چشم

ایمنی چشم در خانه : آیا می دانید تقریباً نیمی از تمام آسیب های چشمی درست در خانه اتفاق می افتد؟

فعالیت های خانگی که می تواند به چشم شما آسیب برساند شامل موارد زیر است:

تمیز کردن: مواد شیمیایی مانند سفید کنندها ، در محصولات تمیز کننده خانگی سالانه ۱۲۵۰۰۰ صدمه به چشم وارد می کند.
تعمیر منزل : پیچ ها ، میخ ها و ابزار دستی می توانند به هوا و به سمت چشم شما پرتاب شوند. ابزارهای برقی همچنین می توانند تراشه های چوب یا مواد دیگری را در هوا به سمت شما پرتاپ کنند.
کار درحیاط خانه: ماشین چمن زنی ، صاف کننده و حتی بیل می توانند خاک و مواد زائد را به هوا پرتاب کنند. شاخه ها ، براده های چوب و خارها نیز می توانند خطرناک باشند.
متأسفانه ، فقط در حدود ۳ نفر از ۱۰ نفر در طول تعمیرات و کارهای خانگی عینک محافظ می پوشند که این بی توجه ایی می تواند به چشم آنها آسیب برساند. خبر خوب؟ به سادگی با پوشیدن عینک محافظ می توانید ۹۰ درصد خطر آسیب دیدگی چشم را کاهش دهید!

آکادمی چشم پزشکی آمریکا از هر خانواده می خواهد حداقل یک جفت عینک محافظ مورد تأیید ANSI داشته باشد. (“تأیید شده با ANSI” بدان معنی است که عینک محافظ برای رعایت استانداردهای ایمنی از موسسه استاندارد ملی آمریکا ساخته شده است.)

در کجای خانه باید مراقب چشمان خود باشید

مکانها و موقعیت هایی در سرتاسر خانه وجود دارد که شما باید از چشم خود محافظت کنید.

در خانه

  • استفاده از مواد شیمیایی خطرناک مانندسفید کننده ها و پاک کننده اجاق گاز (حوادث ناشی از محصولات خانگی معمولی باعث ۱۲۵۰۰۰ آسیب دیدگی چشم در هر سال می شوند). برچسب های مواد شیمیایی و پاک کننده ها را با دقت بخوانید و هرگز محصولات را با هم مخلوط نکنید.
  • در حین پخت و پز ، چربی و روغن می توانند داغ شوند. از محافظ روغن روی تابه های سرخ کن استفاده کنید(درب آن را بگزارید یا موقع هم زدن طوری نگه دارید که مثل سپر باشد) تا از پاشیدن روغن به سمت خود محافظت شوید.
  • یکی دیگر از حوادثی که در آمریکا رخ می دهد باز کردن بطری های شامپاین در طول یک جشن است. حین باز کردن آن ، حوله یا پارچه ای باید در بالای بطری بپیچانده شود تا چوب پنبه را “مهار” کند. هرگز نباید هنگام باز کردن یک بطری شامپاین آن را به سمت شخص دیگری یا خود گرفت.(این پاراگراف فقط بابت احتمال خطر آن ترجمه شده – نه از بابت تشویق به مصرف مشروبات الکلی – مصرف مشروبات الکلی حرام است و بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی است )
  • زدن پیچ ها یا میخ و حفاری یا چکش به دیوارها یا سطوح سخت مانند آجر یا سیمان ، می تواند باعث به هوا پرت شدن پیچ ها یا میخ ها شوند و یا قطعات که ممکن است از آن سطح سخت خارج شوند و به سمت چشم شما پرت شوند.
  • عدم استفاده از اشیاء داغ مانند فرهای حلقوی در اطراف صورت . تماس اینها با چشم شما می تواند صدمات جدی ایجاد کند.
  • فرش های لغزنده و نرده های ها شل شده یا چیزهای دیگر که می تواند باعث افتادن یا لغزش شود. فرش ها را با یک پد ضد لغزش در زیر آن ایمن کنید. بررسی کنید که نرده ها ایمن و سست نباشند. در صورت داشتن فرزند یا افراد مسن در خانه خود ، بالشتک محافظ ( پد محافظ) را روی گوشه ها و لبه های تیز قرار دهید.

در حیاط

در هنگام استفاده از دستگاه چمن زنی و علف زنی:

  • ابتدا چمن و یا فضای بیرون از منزل را برای چوب ، سنگ یا چیزهای دیگری که می توانند از زیر دستگاه چمن زنی (در زمان چمن زنی ) به سمت شما پرت شوند ، بررسی کنید.
  • ازپاور تریمر ( ابزار تنظیم کننده power trimmer ) یا edger استفده کنید -( ظاهرا قابی است که از پرتاپ خرده چمن و چوب محافظت می کند – مترجم )
  • در زمانی که کار خاصی را می خواهید با دستگاه انجام دهید ، از لوازمی که به دستگاه متصل می شوند تا آن کار را انجام دهند ( مانند زدن شاخه ها ) استفاده کنید ، البته با توجه دستور عمل دفترچه راهنما
  • از عینک محافظ یا عینک محافظ ورزشی استفاده کنید

همچنین موارد ایمنی هنگام ورزش در حیاط را رعایت کنید

در گاراژ یا کارگاه

هنگام استفاده از ابزارهای برقی یا دستی: ابزار را در حالت درستی در دست نگه داشته باشید . ابزارهای آسیب دیده باید تعمیر یا تعویض شوند.

کار با حلالها یا مواد شیمیایی دیگر: اطمینان حاصل کنید که تمام نازل های اسپری از شما فاصله دارند.

از جاهایی که باید مواظب چشمان خود باشید در زمان انجام هر کاری که باعث شود قطعات یا ذرات گرد و غبار در هوا پرت شوند.
طناب های کشی : بستن تجهیزات و وسائل با طناب های کشی (طناب های بانجی) آنها زمانی که رها می شوند(به سمت شما بر می گردند ) ، خطری جدی برای چشم ها محسوب می شوند.

برای همه این فعالیت ها ، به یاد داشته باشید که افراد اطراف نیز با خطر جدی روبرو هستند. عابران باید از چشم محافظت کنند و یا مناطقی را که کار در آن انجام می شود را ، ترک کنند. این امر به ویژه برای کودکانی که والدین خود را تماشا می کنند در زمانی که آنها مشغول کار در داخل و اطراف خانه هستند ، بسیار مهم است.

بیاموزید چگونه یک آسیب دیدگی چشم را بشناسید
بیاموزید که چگونه یک آسیب دیدگی چشم را تشخیص دهید و در صورت آسیب دیدن شما یا یکی از اعضای خانواده در خانه ، از مراقبت های مناسب استفاده کنید. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده آسیب دیدگی چشم را تجربه کرده اید ، سریعاً به پزشک معالج یا نزدیک ترین چشم پزشک مراجعه کنید .

ترجمه از این مطلب از سایت چشم پزشکی آمریکا

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | | |