اولین نسخه درمانی برای افتادگی پلک

افتادگی پلک

قطره چشمی به نام آپنیک اولین داروی مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان پتوز اکتسابی ( افتادگی پلک ) است ، بیماری که پلک فوقانی روی چشم می افتد. برآورد می شود ۱۱٫۵٪ از بزرگسالان پلک افتاده دارند ، اما بسیاری نمی دانند که این یک اختلال محسوب می شود – یا اینکه قابل درمان است.

افتادگی پلک هنگامی اتفاق می افتد که با افزایش سن ، عضلاتی که چشم را باز نگه می دارند ، عملکرد خود را از دست می دهند. می تواند روی یک یا هر دو چشم تأثیر بگذارد. با افتادگی پلک ، باز شدن چشم محدود می شود و بینایی مختل می شود.

“این یک تحول جالب برای افرادی است که از افتادگی پلک رنج می برند و گزینه های درمانی محدودی دارند. استاندارد مراقبت از این بیماری جراحی بوده است. اما همه کاندید جراحی نیستند. استفاده از سایر داروهای چشم بدون برچسب خاص این بیماری ، فقط برای درمان کوتاه مدت بی خطر است. اما اکنون ، ممکن است یک گزینه درمانی غیرتهاجمی ، احتمالاً طولانی مدت برای ارائه به بیماران خود داشته باشیم

رفع افتادگی پلک ها بدون جراحی


قطره چشمی نسخه ای جایگزینی برای جراحی و داروهای بدون برچسب ارائه می دهد ، که تنها گزینه هایی برای رفع افتادگی پلک تاکنون بودند . قطره آپنیک روی عضله ای کار می کند که پلک را بالا می برد. این باعث انقباض عضله می شود و به پلک اجازه می دهد ۱-۲ میلی متر بازتر از قبل از درمان باز شود.

آپنیک که حاوی همان ماده فعال اکسی متازولین با اسپری بینی (افرین)Afrin است ، باید یک بار در روز برای حفظ اثر دوباره استفاده شود. اما بر خلاف Afrin ، که برای استفاده طولانی مدت ایمن نیست ، از آپنیک می توان به مدت نامحدود استفاده کرد.

طبق گفته Osmotica Pharmaceuticals ، شرکتی که آپنیک را تولید می کند ، قیمت این دارو برای تهیه ۳۰ روزه بین ۹۰ تا ۱۲۰ دلار تخمین زده می شود. برای افرادی که یک کالای سه ماهه را خریداری می کنند ، تخفیف تا ۳۵٪ ممکن است در دسترس باشد.

درمان افتادگی پلک ممکن است برای برخی از بیماران بیش از دیگران مفید باشد


اپنیک می تواند به بهبود افتادگی پلک خفیف و متوسط ​​در بزرگسالانی که مبتلا به پتوز استخوانی یا مرتبط با سن هستند ، کمک کند. همچنین ممکن است به افرادی که به عنوان عارضه جانبی درمان بوتاکس آرایشی دچار افتادگی پلک می شوند ، کمک کند.

این دارو بر روی افرادی که پوست اضافی یا افتادگی ابرو دارند یا آسیب دیدگی چشم یا مشکلات عصبی دارند کارایی نخواهد داشت. این دارو درمانی برای پتوز مادرزادی نیست و در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است.

بیماران خاصی ، از جمله بیماران قلبی عروقی یا فشار خون بالا ، باید قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنند. افرادی که باردار یا شیرده هستند نیز باید با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض جانبی خفیف – از جمله خشکی چشم ، تحریک یا قرمزی چشم ، تاری دید و سردرد – در تعداد بسیار کمی (حدود ۱٪ تا ۵٪) بیمارانی که در آزمایشات بالینی آپنیک شرکت کرده اند ، رخ داده است.

از چشم پزشک خود بخواهید که در مورد اینکه آیا افتادگی پلک شما از یک نسخه درمانی بهره مند است ، ارزیابی کند.

منبع

3.4 18 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: |