اقدامات لازم در مواجه با نیش زنبور در ناحیه اطراف چشم

نیش زنبور

اگرچه نادر است ، اما نیش زنبور در نزدیکی یا در چشم ممکن است اتفاق بیافتد. نیش در نزدیکی چشم را می توان با یک کمپرس ساده و سرد درمان کرد. اما اگرنیش بر روی پلک یا قرنیه باشد ، باید از چشم پزشک کمک بگیرید.

نیش زنبور حاوی سموم است که می تواند باعث التهاب شود. ساختار نیش زنبور به صورت تیز و دارای ساختار اره مانند هستند که حذف کامل آن را دشوار می کند. در یک مورد ، مردی حدود یک ماه پس از گزیده شدن پلکش به چشم پزشک خود مراجعه کرد. او فکر کرد که نیش را بیرون آورده است ، اما یک ماه بعد ، چیزی که از نیش باقی مانده بود شروع به خراش دادن سطح چشمش می کرد. چشم پزشک نیش را برداشت و بیمار بعد از درمان با آنتی بیوتیک ها و استروئیدها به بهبودی کامل رسید.

اخیراً فره بالبول برخورد کمتر دراماتیک تری با یک زنبورداشت. وقتی که سگش را برای پیاده روی می برد زنبوری کنار چشمش را گزیده بود.

او می گوید :”سوزش فراوانی داشت. من درجا سعی کردم نیش را دربیاورم. چشمم را با آب سرد شستشو دادم و روز بعد چشم پزشک خود را دیدم. مدتی تاری دید را تجربه کردم ، اما سرانجام از بین رفت. من خوش شانس بودم – بینایی ام به حالت عادی بازگشت. “

ایوان شواب ، پزشک متخصص قرنیه در مرکز چشم یو سی دیویس می گوید: “اگر در قسمت گوشتی چشم و نه قرنیه گزیده شده باشید ، در کوتاه مدت ، کمپرس و مراجعه به چشم پزشک توصیه می شود.اما اگر در قرنیه گزیده شده باشید ، سریعاً به اورژانس بروید.”

کلینیک فوق تخصصی چشم و لیزر دکتر مکارمی ارائه دهنده انواع خدمات درمانی اعم از جراحی و لیزر در خدمت شما کاربران گرامی می باشد . برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با این شماره ۸۸۸ ۸۸ ۳۲۲ – ۰۱۱  تماس بگیرید . آدرس : بابل؛ میدان کشوری.ساختمان مهر

منبع

3.4 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها