افزایش سن و بینایی : ۲۰ راهی که افزایش سن می تواند روی بینایی تاثیر بگذارد – قسمت دوم

افزایش سن و بینایی قسمت دوم

افزایش سن و بینایی : ۲۰ راهی که افزایش سن می تواند روی بینایی تاثیر بگذارد – قسمت اول

۱۲-گلوکوم


افراد در هر سنی می توانند به گلوکوم مبتلا شوند ، اما این بیماری بیشتر در میان بزرگسالان دیده می شود. این بیماری به عصب بینایی آسیب می رساند و در صورت عدم درمان زود هنگام ، می تواند منجر به کوری شود. از آنجا که علائم غالباً مورد توجه قرار نمی گیرند ، انجام معاینات منظم چشم بهترین اقدام پیشگیرانه برای محافظت از خود در برابر از دست دادن بینایی است.

۱۲-رتینوپاتی دیابتی


رتینوپاتی دیابتی یکی دیگر از دلایل اصلی کاهش بینایی در بزرگسالان است. وقتی در فرد دیابتی میزان قند خون بسیار بالا برود، رگ های خونی در شبکیه چشم آسیب دیده و بینایی به خطر می افتد. گزینه های درمانی مختلفی برای رتینوپاتی دیابتی وجود دارد.

۱۳-ملانوم چشم


اگرچه ملانومای چشمی نادر است ، اما شایع ترین سرطان چشم است و در بزرگسالان با افزایش سن شیوع بیشتری دارد. معاینات معمول چشم برای ابتلا به ملانوم چشمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . زیرا علائم اولیه اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند. تشخیص با معاینه چشم گشاد آغاز می شود.

۱۴-سقوط می تواند صدمات تهدید کننده بینایی ایجاد کند


با افزایش سن به دلیل تغییر تعادل و بینایی احتمال سقوط بیشتر می شود. این می تواند منجر به آسیب های جدی ، از جمله آسیب های چشم شود – که اغلب در خانه اتفاق می افتد.

برای به حداقل رساندن خطر سقوط می توان تنظیمات ساده ای در اطراف خانه انجام داد .از جمله بالشتک کردن گوشه های تیز مبلمان و وسایل خانه ، ایمن سازی نرده ها و اطمینان از ضد لغزش فرش و تشک.

۱۵-اختلال در خواب


تحقیقات نشان می دهد با افزایش سن چشم ما نور آبی کمتری جذب می کند. به همین دلیل است که بدن ما اغلب در سالهای بعد ملاتونین کمتری تولید می کند. این می تواند چرخه های خواب و بیداری طبیعی ما را مختل کند. همچنین اعتقاد بر این است که مشکلات خواب در مبتلایان به گلوکوم و بیماری چشم دیابتی بیشتر دیده می شود.

۱۶-مشکلات سلامتی ممکن است ابتدا در چشم شما ظاهر شود


معاینات معمول چشم نه تنها برای پیشگیری از بیماری های خاموش چشم مهم هستند بلکه برای اطمینان از سلامت کلی شما نیز مهم هستند. شرایط سلامتی مانند فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، کمبود ویتامین و چندین بیماری را می توان از طریق چشم قبل از بروز علائم تشخیص داد.

۱۷-دانستن سابقه سلامت خانواده می تواند از آینده شما محافظت کند


شناسایی عوامل خطر برای جلوگیری از سرقت بینایی بیماری های جدی چشم مهم است. در طول معاینه معمول چشم باید سابقه خانوادگی ، قومیت ، سن و سایر عوامل را با چشم پزشک در میان بگذارید.

۱۸- زندگی سالم به ویژه با افزایش سن از اهمیت ویژه ای برخوردار است


ورزش ، خوب غذا خوردن و سایر عادات سالم همیشه برای همه جنبه های سلامتی شما مهم بوده است. با این حال ، عواقب بیشتر با افزایش سن احساس می شوند. کاهش خطر ابتلا به برخی مشکلات سلامتی ، مانند چاقی یا دیابت ، از چشمان شما نیز محافظت می کند.

۱۹-ابزار کم بینایی می تواند کمک کند


کم بینایی یک قسمت طبیعی از پیری نیست ، اما برای کسانی که دچار کاهش بینایی ناشی از بیماری چشم هستند ، چندین ابزار کم بینایی وجود دارد که می تواند به حفظ استقلال کمک کند. این موارد از برنامه های تلفن های هوشمند که متن را با صدای بلند می خوانند تا ذره بین های دستی را شامل می شوند. یک تیم توان بخشی مخصوص افراد کم بینا با توصیه های شخصی که می کنند، برای سهولت زندگی می تواند کمک کننده باشد.

۲۰-برنامه ریزی کنید که با افزایش سن ، چشمانتان را بیشتر چک کنید


با افزایش سن ، انتظار هست که معاینه چشم را بیشتر انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز در سلامت چشم شما خوب است. آکادمی به همه بزرگسالان سالم توصیه می کند از۴۰ سالگی معاینه اولیه چشم را توسط چشم پزشک انجام دهند. افراد مسن بالای ۶۵ سال هر یک تا دو سال باید به چشم پزشک مراجعه کنند.

منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | | |