آیا قرمزی چشم ( چشم صورتی ) من علامت کرونا هست یا آلرژی ؟

قرمزی چشم

در میان همه گیری بیماری کرونا ، ابتلا به آلرژی فصلی ممکن است باعث افزایش اضطراب شما در این شرائط شود .آیا این چشم های اشک بار و آبریز بینی علامت کرونا است یا آلرژی فصلی ؟

جیمز م. هافمن ، چشم پزشک در مرکز کنتاکی می گوید: “این زمان سال چالشی است برای کسانی که دچار آلرژی می شوند، و اکنون نیز مزید بر آن ترس از کرونا است.” علائم بیماری مبتلایان به کروناویروس در هر شخصی می تواند متفاوت از شخص دیگرباشد ، که متناسب با شرائط بیماری است . با وجود این همه اطلاعات اگر ندانید دنبال چه هستید می تواند بسیار گیج کننده باشد. “

آیا باید نگران خارش چشم و چشمان اشک بار خود باشیم؟

یکی از آسانترین روشها برای تشخیص تفاوت بین آلرژی و علائم کروناویو ، بررسی چشمان شماست. اگر قرمز ، آبکی(آبریزش) و خارش دار باشند ، احتمالاً این علائم آلرژی است. علائم کروناویروس به طور کلی باعث ایجاد خارش چشم و اشک آلودی چشم نمی شود.

دکتر هافمن توضیح می دهد: “تفاوت اساسی دیگر بین علائم آلرژی فصلی و علائم کرونا ویروس تب است.” وی گفت: “مبتلایان به آلرژی به عنوان یک علائم تب ندارند ، در حالی که بیماران کروناویروس اغلب چنین هستند.

چه ارتباطی بین قرمزی چشم، آلرژی و کرونا ویروس وجود دارد؟

برخی از گزارش ها حاکی است که مبتلایان به کروناویروس ممکن است دچار قرمزی چشم (ملتحمه) شوند. علائم آنها دقیقاً مانند هر علائم ملتحمه معمولی به نظر می رسد. اما آلرژی همچنین می تواند باعث همان علائم چشم شود – از جمله قرمزی و خارش. بنابراین چگونه می توانید تفاوت را بگویید؟

ملتحمه آلرژیک معمولاً با خارش ، سوزش و قرمزی هر دو چشم را درگیر می کند. ممکن است احساس ناراحتی کننده ایی مانند انگار چیزی داخل چشم وجود دارد داشته باشید ، و ممکن است کمی پوف در اطراف چشم ایجاد شود. احتمالاً علائم آلرژی دیگری مانند آبریزش بینی و عطسه نیز خواهید داشت. نکته دیگری که باید در مورد ملتحمه آلرژیک خاطرنشان کرد این است که شما هر سال در حدود زمان مشابه ایی دچار آن می شوید.

بر خلاف ملتحمه آلرژیک ، ملتحمه ویروسی عموماً همیشگی نیست. همچنین باعث سوزش چشم ، قرمز شدن چشم ها می شود ، اما معمولاً ترشحی آبکی نیز وجود دارد (که ممکن است کمی ضخیم تر و چسبنده تر از اشک باشد).

دکتر شما ممکن است احتمال ابتلا به کرونا را در نظر بگیرد اگر شما همراه با ملتحمه چشم علائم زیر را هم داشته باشید :

تب
سرفه
تنگی نفس یا مشکل در تنفس
رنگ مایل به آبی (کبودی) در لب یا صورت
درد قفسه سینه یا احساس فشار
به شدت احساس خستگی می کنید یا احساس می کنید اگربایستید به زمین خواهید افتاد
تحلیل حس چشایی و بویایی
احساس گیجی یا کم شدن هوشیاری

سایر علائم احتمالی کروناویروس که با آلرژی همراه نیستند شامل اسهال و حالت تهوع است.

اگر در مورد علائم چشم خود اطمینان ندارید …

اول از همه ، وحشت نکنید. اگر علائم آلرژی چشم شما با علائم اصلی کروناویروس (تب ، مشکلات جدی تنفسی ، سرفه و سایر موارد ذکر شده در بالا) همراه نیست ، سعی کنید علائم آلرژی خود را مطابق معمول درمان کنید. اگر علائم ملتحمه بدون علائم کروناویروس دارید ، این نکات را برای تسکین امتحان کنید. اگر هنوز نگران علائم چشم خود هستید ، با چشم پزشک خود تماس بگیرید.

اگر علائم آلرژی چشم شما شامل هر یک از علائم کرونا ویروس است که در بالا ذکر شد ، سریعاً برای مشاوره پزشکی با پزشک معالج خود تماس بگیرید (مراجعه به مراکز درمانی کنید)- به خصوص اگر مشکلی در تنفس ، درد در قفسه سینه یا فشار ، یا تب دارید.

منبع: aao.org