آیا به زودی قطرهای چشمی جایگزین عینک در پیر چشمی می شوند؟

درمان پیرچشمی با قطره چشمی

بیش از یک سوم آمریکایی ها مبتلا به پیر چشمی هستند ، از بین رفتن تدریجی دید نزدیک با افزایش سن. بیشتر افراد از عینک یا لنزهای تماسی مخصوص استفاده می کنند ، اما اینها به راحتی از می توانند گم شوند یا برای برخی افراد استفاده از آنها دشوار باشد. در حال حاضر ، یک درمان بدون جراحی نوید بخش در حال تولید است : قطره موضعی چشم.

دو نوع قطره چشم

پیر چشمی زمانی اتفاق می افتد که عدسی روشن چشم به مرور زمان سفت می شود و انعطاف پذیری را از دست می دهد. این باعث می شود تمرکز روی کلمات کتاب ها یا تلفن همراه کار سختی باشد. دو نوع قطره چشم – هر کدام با مکانیسم های منحصر به فرد – برای رفع این مشکل در دست تهیه هستند. قطره میوتیک باعث می شود که مردمک چشم منقبض شوند تا نورهای رسیده به چشم که خارج از نقطه تمرکز دید است را محدود کنند. نوع دوم قطره های نرم کننده عدسی که به بازگرداندن انعطاف پذیری آن کمک می کنند. هر دو نوع قطره در آزمایشات بالینی است ، جایی که ایمنی و اثربخشی آنها در انسان مورد آزمایش قرار می گیرد. کارشناسان پیش بینی می کنند که حداقل یک قطره ممکن است به زودی چراغ سبز را بدست آورد – حتی ممکن است طی دو سال آینده در دسترس قرار بگیرند.

قطره میوتیک ( Miotic )

قطره میوتک اندازه مردمک را تغییر می دهد. این نوع قطره با ایجاد یک “اثر حفره بسیار کوچک” ، تمرکز دید را درفاصله های نزدیک و دور به حداکثر می رساند. حداقل سه شرکت در حال تولید این قطره هستند.

Allergan , Presbyopia Therapies و Orasis Pharmaceuticals

قطره های نرم کننده عدسی

این نوع قطره ها عدسی های چشم را نرم می کند. هنگامی که عدسی مجدداً انعطاف پذیری را به دست آورد ، چشم بهتر می تواند روی اشیاء نزدیک تمرکز کند. قطره های نرم کننده عدسی نمی توانند باعث بازیابی کامل دید دراشیاء نزدیک شوند. اما آنها ممکن است بتوانند عملکرد دید را به ۱۰ سال قبل برگردانند. این نوع قطره ممکن است برای افرادی که فاقد آب مروارید هستند و در مراحل اولیه پیر چشمی قرار دارند گزینه مناسب تری باشد ، که تقریباً نیمی از افراد مبتلا به این بیماری را شامل می شوند.شرکت Novartis اولین قطره از این نوع را ایجاد کرده است و در حال حاضر در آزمایشات مرحله دوم قرار دارد.

آیا قطره ها به خوبی عینک کار می کنند؟

مطالعات اخیر حاکی از آن است که اثر قطره های میوتک بعد از حدود ۳۰ دقیقه شروع می شوند و چهار تا هفت ساعت دوام می آورند. پس از پایان این زمان ، باید قطره ها دوباره استفاده شوند. در مقابل ، قطره های نرم کننده عدسی ممکن است چندین سال به اثر خود ادامه دهند. افرادی که از هر دو نوع قطره استفاده می کنند تا خط ۷ ، بهبود در دید اشیاء نزدیک را تجربه می کنند – به همان اندازه که با عینک مطالعه به دست می آورند. برخی از افراد که قطره را مصرف می کنند ، دچار سردرد ، دید محدود در شب یا مشکلی در تشخیص یک شی پس زمینه می شوند.

برخی از بیماران دچار پیرچشمی ممکن است بتوانند از ترکیبی از قطره های نرم کننده ،میوتیک و لنزهای تماسی استفاده کنند تا بینایی به حداکثر برسد. برخی دیگر ممکن است ازیک نوع قطره نسبت به نوع دیگر سود بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال اگر مبتلا به آب مروارید زودرس هستید ،قطره میوتک می تواند دید شما را بدتر کند. به همین دلیل انجام ارزیابی جامع چشم قبل تجویز دارو مهم است.

قیمت قطره ها چقدر خواهد بود؟

هنگامی که قطره ها در دسترس قرار بگیرند ، بعید نیست که آنها تحت پوشش بیمه قرار گیرند. با این حال ، برخی از بیماران – کسانی که به عینک دو کانونی یا چند کاناله نیاز دارند ، یا کسانی که فریم های مد روز را ترجیح می دهند – ممکن است دریابند که قطره ها ارزانترین درمان برای پیرچشمی در طول زمان هستند.

درباره چراحی چشم چه؟

همچنین ممکن است برخی از افراد گزینه ای برای تصحیح پیر چشمی با جراحی چشم داشته باشند. جراحی های مربوط به تصحیح پیر چشمی شامل تعویض عدسی داخل چشم ، عمل بر روی لایه های قرنیه و جراحی انکسار با لیزر (LASIK) است. با این حال ، همه نامزد این رویه ها نیستند. علاوه بر این ، این جراحی ها می توانند هزینه بر باشند.

کلینیک فوق تخصصی چشم و لیزر دکتر مکارمی برای درمان نزدیک بینی عمل لیزیک ولازک را ارئه می دهد قابل ذکر است که در یک جلسه برای هر دو چشم و در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه این درمان انجام می گیرد . برای اطلاعات بیشتر می توانید با این شماره ۸۸۸ ۸۸ ۳۲۲ – ۰۱۱  تماس بگیرید . همچنین در این مطلب ( لیزیک ولازک )  می توانید در مورد چگونگی این درمان مطالعه بیشتر داشته باشید.

منبع سایت آکادمی چشم پزشکی آمریکا

3.9 16 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برچسب ها: | | |